Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, November 15, 2009

Keadilan satu Malaysia.

kekebun getah dan buluh milik JKKP
jalan kedalam kebun getah dan buluh , tetapi kerumah penduduk dinafi.rakyat didahulukan
jalan yang dinafikan kerana politik tak sama dengan JKKP

Satu Malaysia, rakyat didahulukan, muluk dan cantik bila disebut, tetapi hakikat yang rakyat dibawah terima adalah bercanggah 360 darjah. Diskriminasi dan penindasan dek kerana berlainan fahaman politik.

Semasa ana berkunjung ke Kampong Bukit Tok Aji semalam untuk memberi sumbangan kerusi roda semalam, ana telah ditunjukkan dengan suatu diskriminasi yang sekian kalinya dikenakan keatas rakyat dek kerana hanya berlainan fahaman politik yang telah sekian lama berlaku dinegeri jelapang padi ini.

Hairan bin ajaib bila melihat mini tar dibuat hanya untuk memudahkan JKKP membawa lori masuk kedalam kebun buluh dan kebun getah beliau ,tetapi dinafikan untuk masuk kerumah penduduk yang memerlukan mini tar dan sekarang ini lumpuh pula tu, kerana beliau bukan dari parti yang sama dengan JKKP walaupun telah diletakkan batu kasaran kerana nun dihujung jalan tersebut ada sebuah rumah yang diduduki oleh penyokong parti yang sama dengan JKKP tersebut.

Ana tidak pasti siapa punya kerja macam ni, tetapi yang pasti apa yang diwar-war kan oleh DS Najib rakyat didahulukan memang jauh tersasar sekarang ini.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.