Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, February 2, 2010

Terima kasih pembantu DS Najib.

Kata orang kalau nak tahu perangai seseorang, kena tengok perangai kawan rapat beliau, nak tahu kebaikan seseorang kena tanya musuh dia.
Rakyat kena ucap terima kasih kepada pembantu Khas DS Najib PM Malaysia sekarang yang telah menyerlahkan apa sebenarnya yang wujud dalam hati sanubaru beliau. Dalam gegaran dan laungan satu Malaysia ni, rupanya didalam kocek PM ada manusia yang masih lagi ada sikap yang tak enak didengar dek telinga bahkan menyerlahkan apa yang selama ini sedang dan terus diajar didalam modul BTN untuk pegawai yang nak naik pangkat didalam kerajaan Malaysia.
Sikap yang ditunjukkan oleh Datuk Nasir Safar ini jelas menggambarkan laungan satu Malaysia hanya satu retorik menggantikan Islam hadhari Pak Lah adalah betul dan benar, tidak ada yang tidak benar melainkan benar belaka. Apakah beliau tidak sedar bahawa beliau berada didalam kocek PM . You are what you eat, itu pepatah pasal makanan, tetapi kalau dikiaskan dengan perangai lebih kurang samalah dengan apa yang didik adalah yang yang akan terlekat dalam benak dan pemikiran mereka. Dalam sejarah rasanya Nabi Musa alai hissalam sahaja yang tidak mengikut acuan apa yang didik oleh Firaun laknatullah kerana baginda dibawah didikan Allah . Walaupun segala yang dimakan dan diminum adalah hasil kerja yang dibuat Firaun,, tetapi apa yang terhasil adalah apa yang dikawal oleh Allah.

Bercakap pasal 'aide' DS Najib PM kita ni, fikiran rakyat rasa tak terjadi macam apa yang berlaku diatas,( Nabi Musa dan Firaun), tetapi mungkin hasil didikan begitulah maka terpancut perkataan yang dia telah keluarkan tersebut walaupun ada dicanang dan diwar-war seluruh negara bahawa satu Malaysia rakyat didahulukan tetapi hakikatnya adalah saperti yang telah beliau pancutkan dari lidah dan mulut beliau itulah.
Bayangkan kalau itu yang terkeluar dari pembantu EXCO Kedah ke, EXCO Kelantan ke, atau EXCO Selangor atau P Pinang ke, rasa nya belum masa sampai ofis lagi kawan tu dah masuk lokap, dak pun dah kena ISA kerana mengganggu keharmonian kaum atau nak cetuskan rusuhan kaum, ini tidak , berlaku dalam lingkungan kuasa besar negara yang serba kebal dan kukuh macam tembok besar Cina, maka dengan rela hati letak jawatan, lepas tu selesai kerja.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.