Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, August 8, 2008

Kelab 4X4 Pendang ber'ekpedisi' ke Gunong Inas Baling.



Pagi tadi ana telah dijemput untuk melakukan pelepasan peserta yang menyertai ekpedisi 4 X 4 ke Gunong Inas , Baling. Ana agak seronok kerana ramai peserta adalah terdiri dari mereka yang memiliki kenderaan pacuan 4 roda dan ini sudah tentu akan dapat membantu ketika berlaku musibah banjir atau sebagainya saperti yang kami di Pendang selalu hadapi. Program pagi ini turut dihadiri oleh Datok HJ mOHD tAULAN rASUL, EXCO Kerajaan Tempatan yang juga ADUN Tokai . Semasa pelepasan ana menasihatkan mereka agar berhati-hati dalam perjalanan dan juga semasa berada diatas Gunong Inas nanti kerena faktor keselamatan merupakan suatu perkara yang perlu dititikberatkan dalam sesuatu ekpedisi. Rombongan ini juga dilengkapi dengan unit kembalik dan teknikal serta dengan motosikal scrambler yang akan membantu didalam keadaan yang memerlukan disana nanti. Atas perbincangan dengan Presiden kelab, ana beri satu pandangan untuk masa depan supaya mereka memilih satu tempat atau kampong untuk kita melakukan kerja amal mambaiki rumah atau apa juga bentuk gotong royong yang mamberikan faedah langsung kepada rakyat khususnya di Pendang in, dan presiden kelab cukup bersetuju dengan pandangan ini, alhamdulillah.
Ana ucapkan ribuan terima kasih kepada saudara Ahmad Suderman dan En Joey Lee Hwa Meng kerana menganjurkan program ini dan semoga ia dapat meneratkan lagi hubungan sesama ahli dan juga masyarakat sekitar. Diharap juga pada masa depan kita akan adakan lebih banyak lagi program berupa gotong royong membantu masyarakat kampong insyaAllah.
Juga terima kasih kepada Datok Hj Mohd Taulan Rasul yang sudi singgah sebentar pagi tadi untuk majlis pelancaran dan beramah mesra dengan peserta serta memberi komitment untuk mengadakan majlis gotong royong pada masa depan.
Majlis ditutup dengan bacaan doa oleh Imam Masjid Tanah Merah, Ust Omar, terima kasih tuan Imam.


Gambar sekitar progaram pagi tadi, hanya guna handphone, kamera orang pinjam.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.