Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, September 22, 2008

Manziarahi pesakit kanser


Dengan bantuan ahli Majlis Daerah dan Setiausaha Kelab Penyokong PAS Pendang, En Kunasegere a/l Anandan dari Kilang Besar Jenun, petang tadi membawa ana menziarahi seorang India pesakit kanser yang terlantar sekian lama setelah mengidap kanser dalam perut. Perut beliau membusung , ana rasa mengidap penyakit kanser ovarian cyst stage ketiga dan ascites .
Menurut suami beliau, beliau telah pun dimasukkan kedalam hospital selama sebulan dan dinasihatkan membawa balik kerana sudah tidak ada rawatan lagi. Dalam usia sebegini memang bentuk rawatan biasa untuk Ca ovari adalah chemotherapy sudah tidak sesuai untuk beliau kerana kesan sampingan yang begitu berat untuk ditanggung kerana umur yang lanjut ini.
Suaminya hanya bekerja kampong, menolong apa jua kerja dikampong dengan sedikit upah ala kadar yang diberikan.
Kami sedang berusaha untuk mendapat bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat agar dapat mengurangkan bebanan beliau menghadapi kehidupan .
Beliau mempunyai tiga orang anak, semua perempuan dan sudah berumahtangga dan menetap di Sungai Petani.
Ana mengucapkan terima kasih kepada En Kuna kerana menjadi penghubung antara PAS dengan masyarakat India di Daerah Pendang ini.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.