Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, January 20, 2009

Tahniah Dr Zahid sedang menempah tiket untuk kalah.

Timbalan Perdana Menteri menekankan, mereka perlu mengubah paradigma dan mengubah cara serta pendekatan berpolitik supaya ia sentiasa berorientasikan rakyat.

Justeru, Najib mahukan semua pemimpin kerajaan BN bangkit dan bingkas kembali menyusun strategi melakukan perubahan baik kepada diri mahukan kepada parti demi kesejahteraan bangsa dan tanah air.

Kerajaan BN perlu memastikan program-program kerajaan adalah berteraskan keperluan rakyat supaya ia sentiasa dekat di hati dan sanubari rakyat.

Itu kata DS Najib di Majlis pelancaran kereta MPV dari Cina.

Bila ana lihat kata-kata calun Naib Presiden yang bakal kecundang dan sedang menempah tiket untuk kalah Datok Dr Zahid Hamidi pula, agak 180 darjah bertentangan dengan saranan Bakal Presiden pula.

Senua kakitangan kerajaan pusat ditegah dan dilarang serta diharamkan (fatwa dari Menteri Jakim hadhari) dari menyertai mesyuarat kerajaan negeri ( PR kot). Kalau tidak akan dikenakan tindakan disiplin.

Tahniah Zahid kerana menempah kejatuhan anda lebih cepat dan ana menyeru agar anda lebih baik golong tikar bantal serta selimut tebal untuk balik Bagan Datuk jual goreng pisang lepas ni kalau itulah arahan yang nak dilaksanakan, kerana sangat jelas bertentangan dengan bakal PM anda dan bakal Presiden anda.

Ana tak maulah kata Menteri ni tak cerdik, kerana beliau baru saja dapat PhD dari UPM kalau tak silap, rasa nya tak mungkin PhD beli kot, kalau otak macam tu boleh keluar dari seorang Menteri, kalau keluar dari JKKKP ana boleh terima kerana sebab tulah 5 buah negeri jatuh , bila rakyat nak minta sain dan cop hari tu, depa suruh pi kat pemimpin pembangkang masa tu, last sekali rakyat naik meluat, jatuhkan seluruh kerajaan negeri. Rakyat tahu duit depa pegang, pasai pa nak suruh pembangkang sain pula. Amanah nak agih semua adalah pada hampa kerajaan ketika tu.

Ni yang sorang ni nak tempah penyakit pula, silap haribulan dengan kerusi menteri lingkup macam Datuk Wan Farid tuh. Rakyat sekarang bukan macam rakyat Bagan Datuk 50 tahun dulu wahai menteri, rakyat sudah celik IT dan dah masuk Universiti, mungkin yang Bagan Datuk tu ramai yang dok pusat Serenti kot, kalau dia menang lagi ana tak tau la , dah keluar idea kuno dan nanar macam ni pun nak lantik jadi Naib Presiden lagi, alamat hancur UMNO dan hancur dunia la.

Becakap pasal hak dan demokrasi, bila Zahid cakap macam tu, ana rasa tak ubah macam apa yang Mahmud Abas buat kat Hamas, last sekali sapa yang rugi, seluruh Palestin hancur, yang untung hanya Israel dan Amerika saja. Jadi otak Datok Zahid tu kalau nak banding lebih kurang sama macam yang Mahmud Abas buat la.

Tak kan signal yang rakyat beri pun tak faham lagi kut, orang baru masuk politik pun boleh faham, ni dah nak pencen politik pun masih ditakok lama juga, inilah taraf Menteri di zaman Pak Lah, harap spesis ini tak akan wujud dalam zaman Najib nanti. Oleh sebab tu, wajib dikalahkan dalam pemilihan Mac nanti.! Biar bungkuih semua sekali, dengan Naib dengan Menteri, buat habis elaun rakyat bayar saja. Datuk kena ingatm gaji tu duit cukai yang rakyat bayar, duit gaji pegawai persekutuan dan negeri juga duit rakyat yang bayar, kalau kerajaan negeri tak bagi pungut cukai, suruh egensi pusat semua pindah dari tanah kerajaan negeri semua lungguk dok di Putra Jaya apa macam boleh ka.?.

Jangan la buat peraturan yang melanggar perlembagaan?. Orang rancangan nak bagi senang semua, tapi dia ni lepas balik Mekah makin teruk nampak, kalau macam ni punya jenis, rakyat boleh nilai haji apa yang dia dapat! tolong habak mai sat.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.