Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, March 24, 2009

Kelupor sebelum diam, terus tamat.

Harakah dan suara Keadilan digantung 3 bulan.
Itu bunyi berita yang dihebahkan oleh akhbar dan media hari ini, padan muka kata mereka kepada PAS dan Keadilan .
Memang dari awal lagi semua sudah nampak wakil MP Kota Tinggi ini nak masuk bertanding tapi tak ada talent untuk menang dan tak nampak gaya nak jadi pemimpin besar , maka dicari alasan untuk menampakkan ia seorang yang begitu berani dan ada kuasa maka digantungnya akhbar pembangkang selama 3 bulan. Awat hanya 3 bulan dan awat bila dekat dengan pilihanraya baru nak gantung.
Baru-baru ni didakwanya MP Bukit Gelugor atas akta hasutan yang ada hubung kait dengan DYMM Sultan Perak, lepas tu digantungnya MP Puchong atas alasan bantah Speaker dan tuduh TPM dalam parlimen berhubung kes Altantunya.
Lepas ni apa lagi yang nak berlaku kita tak tahu la, orang lain semua ada bakat dan niche masing-masing tetapi yang sorang ni di tempat dia sendiri pun nampak nak kalah ketua bahagian, maka dikenakan tindakan kepada pencabar beliau, maka tak boleh lawan la pencabar Ketua bahagian Kota Tinggi tu, maka menang la tak bertanding kawan kita Menteri KDN ni.
Oleh itu sebagai seorang menteri yang ada kuasa keluarkan permit dan bermacam lagi sekatan, maka dikatakan ceramah dalam premis sendiri pun perlu permit, padahal dah berapa kali bawa kes dan dakwa orang ceramah dalam premis sendiri, semuanya belum ada yang polis menang lagi, ni bila nak PRK baru sibuk nak tahan dan tangkap orang dan nak minta permit bila nak ceramah.
Punya lah haru macam ni punya cerita. Ana teringat apa kata Almarhum Ust fadhil Nor , lembu yang kena sembelih , dia kelupor cukup kuat , tendang sana, terajang sini sebelum nyawa dia nak habis, ana rasa yang sorang ni pun macam tulah insyaallah, nak hilang kedudukan dalam kedudukan ranking MT ni, maka dia kelupor habis tenaga sebelum terus dia senyap.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.