Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, March 23, 2009

Sendiri buat hal, sendiri selesai lah.

gambar ehsan Kosmo.



32 murid Tadika Kemas Mergong diusir, terpaksa belajar atas tikar plastik dan bumbung kanvas, kata Cikgu Che Gayah sambil menangis.

Lepas tu marah kerajaan negeri tak ambil peduli pasal pengusiran itu.

Lalu jawab pengerusi persatuan penduduk,
Menurut beliau, pihaknya mempunyai alasan tersendiri mengapa Kemas terpaksa diusir dari bangunan yang ditadbir oleh badan berkenaan sejak setahun lalu.
Beliau mendakwa, selain bayaran sewa, Kemas langsung tidak melayan permohonan penduduk di situ yang mahukan prasarana rosak seperti tandas dibaiki.

Dan jawab MB Kedah pula, itu bukan bangunan kerajaan, kalau rumah depa, maka depa suroh keluar tu, kena ikut keluar sajalah, tapi kalau bangunan tu kerajaan punya, maka bolehlah pihak kerajaan negeri masuk campur tangan, tapi kalau dah guna bangunan orang nak buat macam hak sendiri, maka itulah kesannya. Dok tak mahu bayar sewa memang patut diusir , dan yang sewa pula Kemas, bawah Menteri yang jaga luar bandar, tak kan tak boleh minta Menteri arah Kementerian jaga Kemas bayar kot.

Tak tau ana takut duit tu dah habis dilarikan orang tertentu , atau dibawa keluar negara umpamanya Australia atau diguna untuk sumbat perwakilan dalam perlawanan lomba lari yang sedang berlangsung sekarang ini.
Berdasarkan dari kata-kata Pengerusi tersebut disini jelas siapa yang mempolitikan perkara ini... Salah siapakah sebenarnya... Kenapa Pihak Kemas tidak mencari premis yang lain dengan seberapa segera kerana masa yang diberikan adalah selama 3 bulan..dari bulan januari lagi...pergilah cari Rumah sewa kaa...Lot Kedai kaa pastu sewa premis tuu dan bawak anak-anak tu belajaq disana dengan amannya..bukan susah pon...saja nak mempolitikkan anak2 yg tak berdosa tuu....
sekarang nie apa salah Kerajaan Negeri KEDAH langsung tidak nampak disini...pengerusi dengan jelas menyatakan ianya tidak bermotifkan politik.

Saya merasa memang banyak perkara serupa ini yang sedang berlaku dinegeri sebelah utara sana , kalau di Kelantan tu dah lama dan depa masak dah dengan suasana macam ni disana, dah hampir 20 tahun diskriminasi dan fitnah ini. Depa buat, depa kata kita buat lalu panggil TV 3 buat berita, lepas tu bila tak lepas, maka isu politik.

Macam yang kita dengar pada mula PAS perintah Kedah dulu, maka banyak Tadika Kemas dan dewan orang ramai yang dikunci dan dilarikan kelengkapan didalamnya lepas itu dikatakan ianya atas arahan kerajaan negeri yang baru , maka bersilatlah kami sekelian menerangkan kepada rakyat bahawa itu semua kerja-kerja pengkhianat bangsa yang tak mahu tengok umat Melayu harmoni dalam masyarakat saperti mana yang berlaku didalam mengagihkan mini tar dan rumah PPRT kepada rakyat miskin dalam masyarakat Melayu.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.