Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, August 8, 2010

Banyak juga ya duit PAS ni.

Banyak juga duit PAS ni kalau dipercayai rakyat akan pernyataan bekas calon PM S46 ini yang kini dah jadi Menteri Belia dan Sukan ini. Maklumlah kata orang dia dulu jadi ahli PAS dan pernah menduduki Pemuda PAS , sudah tentu ramai yang percaya kata-kata beliau, saperti mana kata-kata beliau masa berdebata buat kali pertama dan terakhir dengan DSAI dalam isu harga minyal naik dalam TV Malaysia di Dewan Bahasa dan Pustaka tempoh hari.

Sampai ratusan juta kata dia kerana nak groom student dari Mesir untuk menyokong PAS dan membantu PAS untuk menjadi pemerintah di Malaysia sebagai mengganti UMNO yang semakin kehilangan kemudi sekarang ini.

Kalaulah banyak tu duit yang PAS ada dan boleh habiskan hanya untuk groomkan student itu, maka buat apalah lagi susah-susah kita tadah uncang dan buat tabung untuk kumpul dana untuk belanja setiap kali pilihanraya nak diadakan.

Rakyat sebenarnya boleh menilai, dan membuat keputusan bahawa itulah sahaja mentaliti Menteri yang jaga belia dizaman DS Najib ni , dan jenis pemikiran itu sajalah yang ada kerana hujah lain sudah kering dah, dari ulamak muda hingga mufti dan hingga pelakon filem porno pun dah mereka gunakan untuk menghentam PAS, tetapi rakyat nampaknya lebih mengerti berbanding dengan pemimpin mereka lagi.

Kita nak tanya kepada Menteri ini, apa ilmu yang diajar kepada anak-anak kita di Mesir dan lain-lain negara timur tengah sana, apakah jenis dan bentuk pergaulan yang mereka pelajari disana dan jenis kepimpinan dan pemerintahan macam manakah yang mereka pelajari dalam ilmu mereka sehingga mereka nak mendekati dan menuruti apa yang PAS bawa daripada apa yang parti Menteri bawa.

Kita cerita pasal kes Altantunya kepada mereka, apakah motif pembunuhan tidak penting tanya mereka kerana dalam kes lain perkara pertama polis akan ditanya adalah apakah motif kenapa pembunuhan terjadi, begitu juga apa yang mereka pelajari bahawa Yahudi adalah musuh Islam dan ummat Islam, tanya mereka kenapa kita sanggup bayar sampai 77 juta untuk mengambil syarikat yang pengarahnya terdiri dari musuh Islam menasihatkan kita, bahkan bila mereka bandingkan corak pemrintahan yang dilaksanakan oleh parti Menteri berbanding dengan yang ada dibawah parti bukan Menteri, mereka nampak banyak perbezaan dari segi ketelusan, tidak ada rasuah dan projek dengan tender terbuka tanpa ada yang terpaksa beri kepada adik beradik dan kroni kranak, bahkan bila mereka lihat anak dan isteri pemimpin parti Menteri dengan pemimpin PAS maka mereka dapat bezakan mana yang lebih dekat dengan yang meraka belajar didalam kitab daripada Prof di Mesir sana, bahkan mereka tidak pernah jumpa lagi pemimpin PAS yang sanggup membunuh diri atas apa juga alasan, tetapi yang dibunuh atas memperjuangkan yang hak memang ada, dan mereka juga melihat tidak ada lagi pemimpin PAS yang menangkap dan mengurung orang tanpa bicara saperti yang sering mereka lihat berlaku dan dilakukan oleh pemimpin parti Menteri, jadi kata mereka tak perlulah sampai beratus juta nak tarik atau groom mereka, kerana bila sudah reti dan cerdik, mereka cari sendirilah yang mana Allah dan Rasul redha.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.