Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, October 19, 2010

Pasai apa banyak sangat nih?

Dalam satu jawapan kepada MP Batu, menteri di JPM menyetakan kos perjalanan PM dan TPM keluar negara adalah 21 juta ringgit. Ini termasuk pegawai yang mengiringi mereka. Bayangkan kalau macam ni lah bentuk perbelanjaan, memang sungguh macam DS Idris Jala kata la, 2019 akan bengkrap sungguh la. Itu baru 2 orang, tambah dengan menteri lain lagi, dahsyat la depa ni.
Zaman Pak Lah dulu tak banyak macam ni pun, apasal ha, tanya kawan, hampa jawab la sendiri, kalau tidak tak ad ale 300 barang cuti dihapis tu, termasuk baju dalam dan seluar dalam, bahkan kelambu pun ada, lepas ni boleh la beli kelambu simpan banyak-banyak..

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.