Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, August 27, 2008

Tahniah atas pertolongan anda.


Tahniah, itulah ucapan yang dapat ana luahkan kepada sahabat dan rakan di Permatang Pauh yang telah bertongkos lomos mengalahkan BN tempoh hari dengan majority yang lebih lunak. Walu pun SPR pada mulanya kata peratus yang keluar mengundi sekitar 61 peratus, tapi bila perangkaan dikeluarkan, ianya ternyata melebihi 80 peratus. Mungkin kekurangan 8 ribu pngundi tu adalah hantu yang tak sempat ditahan oleh YB Gobala kut. Walau apapun majority yang diperolehi DSAI adalah ternyata melebihi undi yang diperolehi oleh orang kuat DS Najib tuh. Kalau ditinjau lagi angka yang dikeluarkan dalam tong undi ari tu, dari sejumlah 58459 pengundi berdaftar, 26942 adalah penyokong BN, dimana 19442 adalah ahli UMNO, 2900 gerakan, 2400 MCA, 1700 MIC dan 500 PPP, D Arif Shah hanya dapat 15524 undi, bermakna orang BN sendiri yang tak mengundi calon mereka.iaitu seramai 11418 ahli BN yang tak undi calon mereka pada hari mengundi tersebut.
Ana cuma nak ucapkan setinggi-tingi tahniah dan syabas kepada manusia Ezam mohd Nor dan Khairi Jamaluddin serta Saiful Azlan yang telah menyebabkan majority DSAI naik melebihi PRU 2008 lalu. Kalau tidak kerana mereka, mungkin kemenangan itu tak sampai ketahap 15 ribu lebih majority. Tahniah dan syabas. Lain kali kalau ada mana-mana PRK pergilah lagi kau orang sekelian. Suruhlah Ezam angkat sumpah pula macam Saiful buat, lepas tu hari-hari masuk TV dan siarkan sepanjang masa kempen, nescaya akan terus lingkup BN dari persada tanah air, insyaAllah. Moga pengalaman berharga ini baik untuk saudara Ezam yang mahu mendedahkan enam dulu tu dulu dari dulu dan selamanya. Mungkin dah dimakan anai-anai kut kotak-kotak tu, kerana terlalu lama diperap dalam bilik gerak kut.
Buat penyumpah, diharap lepas ni satu demi satu penunjuk kepada laknat yang kamu minta tu mungkin akan ditunaikan oleh Allah taala dan balasan kepada yang menfitnah insyaAllah akan tertunai dalam masa terdekat. InsyaAllah.
Kepada imam Romlang, insyaaallah, rezeki Allah ada dimana-mana, kalau pengarah jawi nak pecat ante, banyak lagi tempat lain yang ada rezeki Allah, lebih-lebih lagi dekat dengan bulam Ramadhan al-mubarak ni.
Moga semua dilindungi allah dan mendapat rahmat dan keampunan dariNya.
Wassalam.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.