Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, September 12, 2008

ISA mengganas kembali bila kuasa BN hampir tumbang.

Nampaknya dengan desakan dari dalam, hayat Pak Lah sebagai Presiden makin pendek. Suara TS Muhyiddin , Hishamudin dan DS Najib sendiri sudah jelas terpancar dari naluri dalamn sekarang ini. Pemilihan dan peralihan kuasa dalam negara hendaklah mengikut akar umbi dan bukan seorang dua yang menentukan. TS Muhyidin kata peralihan perlu lebih cepat daripada 2010 kerana hendak mempersiapkan diri menghadapi PRU ke 13, dan Dato' Hisham pulak dan Najib kata kena ikut kehendak akar umbi yang sedang bersidang sekarang ini.
Sebagai regu yang dirasakan dapat menyelamatkan beliau dan menjadi lebih kuat, maka diambil hero hindustan lama yang dah pencen sebagai 'sparing partner' beliau dalam menghadapi situasi ini. Ana amat tertarik bila tuan guru Dato' Nik Aziz ulas bahawa beliau gembira kemasukan semula Tun Che Det kedalam UMNO kerana ini akan mempercepatkan kehancuran UMNO dan ini sudah tentu akan memberikan bonus kepada PR untuk mengambil alih tampuk pemerintahan negara dan akan melakukan sesuatu yang lebih baik bagi kebahagiaan rakyat semua bangsa dan agama.

Dulu janji Tun selagi Pak Lah jadi Presiden, beliau tak akan masuk kembali, ni setelah dipujuk oleh TS Muhyiddin ,maka Tun rasa Pak Lkah akan turun dan atas desakan yang dibuat oleh pemimpin tertinggi ini, maka rakyat semakin yakin bahawa Paklah akan terpaksa ikut desakan ini dan terus melepaskan jawatan Presiden, cuma yang paling tak gembira adalah mereka ditingkat 4.

Ana merasakan kecelaruan yang berlaku dalam negara sekarang ini semacam satu ulangan kepada apa yang tercatat dalam sejarah negara pada masa ana masih berada dalam darjah 6 dulu lagi. Dan ini dapat diperhatikan kepada pemukiman MP di Taiwan, dan khabarnya dari salah seorang sahabt ana yang pergi, mereka sebanarnya di kaurantin macam lembu yang dibawa masuk dari luar agar tidak dapat bertemu dengan yang ada dikawasan tempatan, menyelidik segala penyakit dan merawat kalau ada, dan setelah didapati sihat dan boleh dicampur dengan yang tempatan baru dilepaskan. Dan yang terakhir pula diberitahu bahawa ada 5 orang yang akan dibawa ke New York juga untuk menjauhkan diri dari negara agar 16 September tak akan terjadi peralihan , cuma tanggal 16 September tu tetap ada dan berlaku.
Peristiwa tangkapan borong tanpa bicara juga adalah mainan mereka dalam keadaan tersepit saperti yang ana ingat operasi lalang dulu. Bila tersepit dan nampak kuasa nak hilang, maka rakyat akan jadi mangsa. Itulah namanya kezaliman, ingat bahawa doa orang yang kena zalim tuhan tak akan abaikan, lihatlah apa yang sudah berlaku kepada kuasa BN sekarang ini, lihat di NS.Tinggal BN masuk keadilan , dan banyak lagi yang akan ikut.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.