Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, May 1, 2009

betapa berat mata memandang berat lagi bahu memikul

Suriani Mohd Noor 36 tahun terpaksa bergelut untuk memelihara 5 orang anak yang sedang membesar sekarang ini. Beliau telah berpisah dengan suami yang memelihara 2 orang anak dan beliau pula memelihara 5 lagi yang mana anak sulung beliau berusia 19 tahun yang menjadi pencari rezeki mereka sekeluarga dengan bekerja kilang di Sungai Petani dan anak. Kedua beliau bekerja sebagai pembantu kedai makan berhampiran dengan rumah sewa mereka.


Suriani menyewa rumah kampong dengan sewaan 80 sebulan, itupun menurut beliau sudah 2 bulan tidak berbayar kerana wang gaji anak beliau digunakan untuk membeli keperluan rumah dahulu. Semasa saya melawat beliau sekeluarga, didapati tidak ada perabut atau kelengkapan saperti rumah orang lain, oleh itu dipohon kepada sesiapa yang ingin memberikan sumbangan bolehlah menghubungi pusat khidmat wakil rakyat 'pas kawasan pendang' di gajah mati atau pekan pendang. Sumbangan anda amat diperlukan untuk meringankan beban hidup beliau.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.