Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, June 17, 2009

Tahniah Menteri .


Sekali air bah, sekali pantai berubah.
Itulah pepatah Melayu yang sesuai Kementerian Penerangan yang diterajui Menteri yang tak sudi untuk berdebat dengan Dato' Zaid Ibrahim setelah dia sendiri yang memberi cabaran.
Kalau rakyat lihat siaran langsung RTM pasal ulasan parlimen sekarang ini, maka segala yang dibuat oleh bekas Menteri Penerangan lalu sudah tidak ujud lagi . Apa yang ada hanya siaran studio dari mini studio di parlimen sahaja. Ia sudah dirincik rincik dan dipotong potong melebihi skrip yang diarahkan oleh pengarah drama pula.
Ana ada mendapat berita dari sahabat diluar pasal ketiadaan 'siaran langsung ' dari dewan parlimen ini, tetapi tidak berapa tahu mula nya kerana lihat ada beberapa kamera mengambil gambar, rupanya hanya untuk wakil rakyat BN sahaja, bila tiba wakil rakyat Pakatan, terus masuk studio. Sekali lagi nak sebut inilah one Malaysia yang dikehendaki oleh DS Najib.
Kita tak tahu apakah sikap dan takut berdebat dari menteri tadi terus diluahkan kedalam rancangan siaran langsung ini kerana bagi dia sekiranya rakyat tahu apa yang diperjuangkan oleh wakil rakyat pakatan, maka akan lebih menjunamlah sokongan rakyat kepada mereka dalam PRK atau PRU nanti.
Ana mengucapkan tahniah kepada Menteri Penerangan baru ni kerana sikap beginilah yang akan memberi kemenangan lagi kepada pakatan yang telah di tunjukkan oleh RTM sebelum PRU 12 lalu.
Tahniah Menteri Penerangan , Komunikasi dan Kebudayaan.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.