Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, August 5, 2009

Bertindaklah segera.

1. Kes sudah meragut 13 nyawa dah sampai hari ni, ada beberapa orang lagi yang masih kritikal. Katil ICU terpaksa ditambah.
2. Apa yang membimbangkan adalah semakin banyak pusat pengajian terpaksa diberi cuti dan pelajar diarahkan balik kekpg halaman dan kaurantin dirumah.
3. Setakat ini, tida arahan jelas kepada pesakit kerana simptom tida banyak beza dengan selsema biasa kecuali kalau ada pendedahan kepada pesakit, maka disyakki terkena HiNi.
4. Langkah-langkah perlu mesti dilakukan segera diperingkat kpg atau kawasan, kerana pihak kesihatan dan klinik sudah menerima kes yang meningkat secara mendadak , masyarakat seakan-akan panik sekarang ini.
5. Pohon hebahan daripada media masa berhubung kes HiNi ini dilebihkan daripada menyiarkan pasal kesalahan pendemo 1 Ogos daripada kesan kezaliman ISA yang lebih penting dan wajar dihapuskan terus atau bawa mereka yang dikatakan bersalah dan buktikan dimuka pengadilan.
6. Berikan ruang untuk rakyat mendapat rawatan dimana-mana klinik dengan ubat yang cukup pemeriksaan yang sempurna.
7. Kepada masyrakat Islam, bersegerakan pohon keampunan Allah dan tunaikan solat hajat dimana-mana juga tempat ibadat surau, masjid, markas, rumah, agar Allah lindungi kita dari wabak ini daripada terus merebak kerana hanya Allah yang mampu menyembuhkan dan menghindarkan, manusia hanya sekadar dapat berusaha.
8. Amalkan kebersihan diri dan rumahtangga serta makanan serta elakkan daripada diri kita menjadi punca kepada jangkitan kepada orang lain.
9. Kepada pihak berwajib, buatlah arahan agar masyarakat tidak mangli/leka dengan wabak ini agar disegerakan semua mohon keampunan Allah dan menyegerakan sembahyang hajat.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.