Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, October 26, 2009

Menyantuni anak yatim.


Semasa ana balik kekawasan hujung minggu lepas, ada satu program yang diatur oleh sahabt dari Pulau Pinang yang sekarang ni sedangmmengadakan EXPO jualan di Pendang. Mereka ni berpindah dari satu tempat kesatu tempat dan aktiviti mereka dalah jualan dan sumbangan kepada anak yatim. Ana puji usaha anak muda kita ini kerana disamping mnjejaki sunnah nabi dengan berniaga, mereka juga akan mengiuti jejak nabi didalam syurga kerana menyantuni anak yatim kerana ada hadis yang menyatakan sesiapa yang menyantuni anak yatim akan bersama nabi didalam syurga bagaikan dua jari ini, sambil menunjukkan 2 jari baginda yang berdekatan, maknanya akan bersama nabi didalam syurga.

Punyalah seronok budak-budak ni dapat duit, dibawa round gerai tu semua dan masing-masing peniaga menymbangkan apa yang mereka jual, baju, seluar, tudong, kasut, selipar, minyak wangi , tuala, selimut dan yang jualkarpet bagi duit, yang jual mainan bagi fulus , pendek kata sampai habis jenuh budak tu nak galas barang bawa balik.

Ana ucapkan syabas dan tahniah kepada anak muda pengusaha ni dan terima kasih atas sumbanagn mereka malam tu, ana pergi dengan isteri sebagai meraikan ibu-ibu tunggal yang membawa anak yatim mereka tu.
Sebelum dibawa menerima hadiah, mereka dijamu makan dulu, sampai kenyang.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.