Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, November 22, 2009

Hari Keluarga PASTI Paya Rawa.


Hari Keluarga PASTI Paya Rawa.

Dalam suasana hujan renyai, satu majlis untuk menyatukan waris pelajar PASTI Paya Rawa Pendang telah diadakan pada 21 November di perkarangan PASTI tersebut.
Berbagai acara sukaneka untuk anak-anak PASTI dan ibu bapa telah dilangsungkan dalam suasana meriah walaupun hujan turun renyai-renyai.
Antara acara yang dipertandingkan adalah tiup belon, kerusi muzik, memasukkan air kedalam botol, pertandingan azan untuk anak-anak PASTI,
basikal lambat, timbang bola, disamping nombor bertuah yang diadakan untuk memeriahkan lagi suasana.
Majlis diadakan sehinggalah masuk waktu sembahyang fardhu Zohor dan disudahi dengan jamuan ala kampong yang disiapkan secara gotong royong.

Majlis juga diserikan dengan pidato oleh Johan Pidato Kanak-kanak PASTI tahun lalu bagi daerah Pendang. Amat petah beliau berpidato dan lancar sekali bacaan hadis dan ayat Quran yang diucapkan , mungkin inilah hasil daripada didikan guru-guru PASTI yang selama ini bertungkus lumus mengajar anak bangsa menjadi anak yang berguna untuk agama, bangsa dan negara.

Ana dijemput untuk merasmikan upacara penutup disamping membuat pemeriksaan kesihatan sepanjang waktu sukaneka ini diadakan.


Keriuhan dan kemeriahan program ini menunjukkan bahawa kesepaduan ibubapa disini adalah amat akrab sekali dan mereka dapat memberikan kerjasama didalam program yang dijalankan.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.