Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, March 17, 2010

Dia mai balik!

Lepas satu satu menghadapi masalah.
Tapi itu masalah dalam rumahtangga orang lain, hampa apa kacau.
Hajat hati tak nak campur, tapi perkara ini cukup menarik, ni masalah negara ni.
Hari tu kata nak pencen dah daripada jadi presiden, tapi berlegar sms menyebut dia dijemput balik oleh PM dan TPM supaya lawan balik dan jadi presiden. Hari tu dia frust pasal banyak kawasan yang dia lawan dengan parti dia ,guna lambang dacing kalah teruk, sebab tu serah tugas kat orang lain. Orang baru pegang tugas presiden pun masih belum dapat settle masalah , pasal PKFZ pun berjangkit sampai ramai pemimpin UMNO kena, pasal tu kot depa suruh bekas presiden masuk balik, kalau biar yang dok ada ni, mungkin ramai lagi yang terjangkit duri PKFZ.
Kerana perpecahan yang tak dapat diubat lagi, maka hampir semua ccc letak jawatan dan perlu diadakan pemilihan semula, maka segala surat khabar lama pun dikitar semula untuk dibancuh lain dan dibuat akhbar baru dan dijual kepada rakyat. Tapi rakyat sudah kenal kertas recycle dengan kertas baru . Kertas recycle biasanya layak dibuat tisu saja, lepas tu masuk dalam tong sampah. Yang terlibat dengan VCD aktiviti tak sihat pun khabarnya akan dibancuh semula, mungkin yang ni buat doh karipap atau kue pau kot.Lepas tu masuk perut dan keluar masuk tangki IWK saja.

Rakyat sudah nampak apa yang berlaku sebelum PRU 8 Mac 2008, sebab tu penolakan total berlaku dan angkat orang lain, tetiba sampai la masalah percakaran dalaman tak selesai. Ana ucap tahniah kepada Datuk Chua Jiu Meng bekas Menteri Kesihatan yang nampak perpecahan lebih awal dan terjun lebih dulu dari bot yang dah hampir nak karam ni, walaupun bot yang dia naik tak sehebat yang dia tumpang dulu, tapi akan sampai ketempat yang dituju dengan lebih aman dan selamat insyaallah.

Apakah punca dan apakah gerangan penyebabnya maka ini semua berlaku, ada berita menyatakan ini semua gara-gara sang hulubalang yang tak pandai memimpin gerombolan bawahan yang sentiasa pelahap nak tambah kek ekonomi sampai nak buat macam-macam perkara yang membuatkan rakyat naik meluat dan benci, GSTnya, struktur semula minyaknya, lupus kenderaan nya, kapal selam dan enjin jetnya, royalti jadi ehsannya , kes sodomi sampai parlimen negara luar pun pertikai cara kita buat kerja, dan banyak lagi punca semuanya menyebabkan daya saing kita dalam menarik pelabur makin menyusut berbanding Vietnam dan Kemboja serta Indonesia.

Dahlah itu terjadi, depa lihat juga yang bergabung semuanya tak boleh harap dah, parti India yang 2 tu perpecah, satu rebut Presiden, satu jagi tak mau lepas presiden, sapa nak lawan pecat terus, jadi sampai bila nak aman.
Lalu diambil satu parti baru tubuh dalam 10 hari daftar dah lulus, hikmat apa yang dia pakai kita pun nak tahu, ada satu parti tu (PSM) 10 tahun pohon pendaftaran baru lulus, pasai apa jadi macam tu, kena tanya menteri dalam negeri la hal ini.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.