Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, April 6, 2010

Amankah Bukit Aman kita!

Tadi terkejut beruk kami bila sekali lagi Ketua Pembangkang memberitahu dewan bahawa keamanan negara yang terletak di Bukit Aman sekali lagi disyaki telah dipantau oleh agen Yahudi Israel , kali ini kerana proses meningkatkan sistem komunikasi dari analog kepada digital yang dalam proses.
Individu terbabit dalam kerja ini adalah daripada Syarikat Master Plan Consulting Sdn bhd, System Protocol Information Sdb Berhad dan DG Kom Sendirian Berhad yang diarahkan untuk membuat kerja-kerja menaik taraf sistem komunikasi di ibu pejabat Bukit Aman yang disubkontrak kepada Asiasoft Sdn bhd.
Antara nama yang wujud dalam Asiasoft adalah Izhak David Nakar, yang bertugas di Tentera Udara Israel dari 1970 hingga 1987, dimana beliau bertanggungjawab membangunkan sistem inteligen untuk angkatan tentera Israel. Nama lain adalah Ido Schechter, Captain didalam Angkatan Udara Israel.
Kedua mereka ini berada didalam Lembaga Pengarah Asiasoft Sdn Bhd.
Kewujudan mereka telah disedari sebenarnya dan laporan polis telah dibuat oleh Pengarah Bahagian Logistik Bukit Aman dan disiasat tetapi pegawai yang menyiasat tersebut akhirnya telah ditukar. Akhirnya perkara ini tidak sampai kemana sehingga sekarang.
Apa yang berlaku akhirnya tidak ada apa-apa tindakan terbaru yang diketahui selepas itu, dan ketakutan kita adalah perisik mungkin telah berada diatas Bangunan Bukit Aman dalam proses meningkatkan sistem komunikasi PDRM kita , dan bolehkah kita menafikan bahawa dengan adanya mereka disitu maka maklumat kita tidak akan terlepas kepada pihak asing??????

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.