Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, April 9, 2010

Ceramah Paya Mengkuang, UMNO dan APCO.

Malam tadi di Paya Mengkuang, ana bersama YB Dr Ismail Salleh dan Ust Idrus EXCO Pemuda PAS Kedah telah dijemput untuk menyampaikan ceramah penerangan PAS bagi kawasan Pendang untuk cawangan Paya Mengkuang dan Paya Serdang.
Walaupun sebelah petang hujan agak kuat, tetapi alhamdulillah pada masa ceramah hujan sudah tiada dan sudah kering , jadi ceramah berjalan dengan lancar.
Saperti biasa ceramah sekarang berligar sekitar apa yang berlaku diparlimen dan isu yang paling panas sekarang ini iaitu APCO dan UMNO serta PM yang mengambil syarikat ini untuk menaikkan imej beliau dan negara sejak menjadi PM.
Apa yang merisaukan kita sebagai umat Islam adalah syarikat yang dikendalikan oleh pembesar diplomat dan bekas perisik dan tentera serta programmer komputer Israel Yahudi ini diambil bertapak didalam negara kita melalui cara yang amat merisaukan umat Islam kini.
Dalam suasana rakyat palestin dibunuh dan disekat bantuan setelah Yahudi merampas tanah air mereka, kita dengan senang mengambil syarikat yang mempunyai bekas perisik tentera didalam lembaga pengarahnya untuk mempromosi negara kita dan PM kita , sudah tentu mereka memerlukan segala macam maklumat untuk mengadakan gerakkerja mempromosi negara dalam apa juga bentuk dan kaedah agar dunia nampak kita hebat. Tak kanlah nak promosi keluar tanpa ada statistik dan maklumat ini, mereka boleh melakukan kerja promosi ini.

Oleh itu kita merasa amat jelik dan malu kerana sebelum ini parlimen Malaysia telah mengadakan sidang khas mengutuk pencerobohan Israel keatas Gaza, tetapi pada masa kini kita mengambil pula syarikat yang diterajui oleh rakyat Israel dan bekas orang kuat tentera Israel ini untuk membantu kita, dimana maruah Islam kita, sepatutnya
kita kena pohon maaf daripada semua umat Islam dan OIC atas kesilapan kita ini.
Begitu juga ana sentuh pasal kelulupan peruntukan tambahan wang sebanyak RM28.35 juta untuk JPM kepada syarikat FBC Media (UK) untuk mempromosi Malaysia keluar sebagai pro bussiness, pro reform, pro pelaburan dan anti terrorism. Apa yang peliknya bila disemak syarikat manakah yang berada dibelakang FBC ini dan siapakah yang berada disebalik nya, maka sekali lagi kita akan terkejut kerana disana ada juga APCO yang bertenggek dan manusia ini adalah perisik kepada tentera Israel juga.

Jadi apakah ini tidak merisaukan kita kerana salah satu tugas mereka adalah untuk menunjukkan bahawa kita ini anti terrorist padahal mereka itu sendiri adalah terrorist yang menganggap umat Islam Palestin yang menuntut tanah air mereka kembali itu terrorist. Dimana rationalnya kita nak ambil terrorist nak lebelkan Yahudi israel bangsa dia itu terrorist.
Juga disentuh pendedahan terbaru Ketua Pembangkang mengenai wujudnya syarikat Aisasoft yang beribu pejabat di Tel Aviv melalui pejabat di Singapura yang diberi kontrak untuk menikkan taraf sistem komunikasi polis di Bukit Aman dari sistem dianalog kepada digital yang dikendalikan oleh perisik bekas tentera Israel yang telahpun dibuat laporan polis sebelum ini tetapi pegawai penyisat dipindahkan. Apakah ini tidak mengganggu emosi kita terhadap tahap keselamatan negara kita dan rakyat serta agama kita?.
Dr Ismail EXCI Kedah menyentuh pasal usaha Pengerusi KEDA yang sedang berusaha untuk menjadi kerajaan Kedah kedua diddalam negeri Kedah ini dengan melakukan kezaliman kepada rakyat agar rakyat menyokong kembali UMNO dan membenci kerajaan Kedah . Apa yang dikesalkan adalah apa yang berlaku di Taman Wira Mergong yang menjadi aset beliau selama ini sudah dapat dirobohkan kerana ramai pemuda dan pengerusi JKKKP telah menjadi ahli PAS , oleh itu beliau mencari peluang untuk menunjukkan kezaliman kepada rakyat .
Satu contoh yang tak dapat diterima akal waras manusia beriman adalah bila kelulusan telah diperolehi oleh En Mohd Sobri Mohd Rutin untuk membina rumah daripada KEDA yang telah diluluskan , dan beliau diarahkan untuk merobohkan rumah lama beliau untuk dibina baru oleh pihak KEDA. Malangnya bila rumah sudah diroboh, datang arahan kepada kontraktor yang telahpu menghantar bata dan batu untuk bina untuk menghentikan kerja dan bila diselidiki dihalang oleh pihak atasan KEDA kerana dia ini penyokong PAS. Maka tinggallah beliau sampai 6 bulan kini dirumah bapa beliau bersama 3 anak, rumah sudah diroboh, janji tidak ditunai hanya kerana bukan penyokong UMNO walaupun beliau miskin.

Itu hanya satu contoh yang telah berlaku , ada banyak lagi yang tak muat untuk dimasukkan disini , sebab itulah 54 tahun merdeka dengan DEB yang digariskan tetapi sampai sekarang orang Melayu masih lagi belum maju dan saham untuk bumi yang berjumlah 52 billion sudah meresap entah kemana , siapa yang memerintah Malaysia selama ini. Dimana nasib kita, adakah nak tunggu 50 tahun lagi untuk terus menjadi pengemis ditanah air sendiri kalau NEM pula hendak laksanakan.

Sebelum program berakhir ana menyumbangkan bola kepada pemuda cawangan Paya Mengkuang dan Paya Serdang.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.