Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, May 11, 2010

Malu, malu ,malu dan tak malu ke.

Malu ana bila membaca apa yang berlaku didalam sehari dua ini bila meneliti perbicaraan liwat II yang telah bermula dan hangat sekarang ini. Walupun Menteri Perdananya berlainan, tetapi rasanya skripnya hampir sama.
Apa yang diceritakan oleh Mr Saiful yang kata terkena dan diterpaksa diliwat tu adalah 24 Jun dia pergi jumpa TPM pada masa tu, dan pada malamnya jupa pula ACP Rodwan di Hotel Melia Jalan Imbi, lepas tu pada 26 Jun dia kena diterliwat oleh DSAI di bangunan yang sedia ada perbincangan dan disiang hari pula tu, lepas tu 28 Jun baru dia buat laporan polis dan diperiksa anusnya oleh Dr di Pusrawi dan kemudian diarah ke HKL untuk diperiksa oleh 3 pakar di HKL , apa yang malangnya dia didapati tidak ada kesan penembusan, itu hasil dari apa yang diambil dari laporan semasa perbicaraan yang sedang berlangsung sekarang ini .
Bila dikatakan tiada kesan luka maka dia kata dia guna pelincir. Yang peliknya bila pula orang yang terkena liwat dan tak rela diliwat ni menyediakan minyak pelincir dan menahan untuk diliwat supaya tiada kesan luka pada anusnya saperti yang diperiksa oleh 4 doktor tersebut tadi.
Yang pelik juga DSAI didakwa dibawa akta dan undang-undang 377B dan yang menahan dengan guna minyak pelincir tak pula kena dakwa kerana dari keterangan beliau menggambarkan bahawa beliau boleh menerima pelawaan tersebut , tanpa ada tendangan atau perlawanan yang menyebabkan harus berlaku luka atau cedera apabila nak memasukkan sesuatu dengan paksa.
Yang cukup memalukan dan ,emgaibkan bila dia kata tak mandi dan tak sembahyang lepas kena tu tetapi pergi pula sembahyang Jumaat walaupun dia mengaku berdosa dan tak sah bil;a sembahyang dalam keadaan tak mandi dengan sempurna.
Hanya setakat tu yang kita boleh baca dan lihat laporan perbicaraan kerana akan bersambung.
Anda bolehlah buat ulasan sendiri, apa kesudahan kes ini.
Kenapa jumpa TPM dan ACP Polis dulu sebelum kena di terliwat dan dua hari baru report dan tak mandi sampai dua hari, tetiba jumpa air mani dalam anus beliau tanpa ada kesan luka dan diperiksa oleh doktor tiada pula ada kesan jumpa air mani itu.
Apa yang lebih memalukan sebagai seorang Islam bila dia mengaku tak sembahyang 2 hari tu dan bila ditanya pasal sembahyang Jumaat dia kata dia pi dan tak mandi junub pun , hanya mandi sikit-sikit saja, tapi hari tu bicara kata tak mandi 2 hari, dan dia mengaku bahawa sembahyang dia tak sah.
Apa yang ana pelajari kalau berjunub bukan setakat tak sah tapi haram untuk kita membaca ayat-ayat suci al quran.
Nasib baik juga YB Karpal tak tekan pasal dosa pahala ni, kalau tidak malu lagi lah kita.
Itu saja yang dapat kita rakam hasil daripada laporan yang termuat dari perbicaraan hingga hari ini, yang bersambung tu tak tahu lah pulak apa nak jadi.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.