Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Thursday, May 27, 2010

Mudahnya depa dapat buat, NGO berdaftar ke!!

Membaca berita dua tiga hari ni, asyik le berjumpa penafian demi penafian dari abang long terbesar dalam BN ni. Sebelum ni penafian daripada bekas MB Kedah dan bekas EXCO Kedah mengenai umpanan untuk ahli PKR lompat parti akhir 2008, tetapi cerita tu dah ana masuk dalam blog ini sebelum ini sekali dengan ucapan Ketua Pembangkang didalam Parlimen pada 19 Feb 2009 lagi, tetapi nampaknya sampai la ni, dari BPR sampai kepada SPRM tak pun ada dengar berita mereka ni kena siasat , siap dengan CCTV punya gambar, kot kalu gambar tak jadi tak tahulah ana , tapi yang pasti Ketua Pembangkang Parlimen kata pegawai tu dah kena tranfer keluar dari Kedah. Apa pasai , apa alasan, sendiri tau la no, begitulah nasib pegawai kerajaan berbanding dengan orang kuat BN dalam zaman BN memerintah ni, sampai kiamat pun rasuah tak akan terkawal selagi SPRM ke BPR ke kalu duduk dibawah ketiak JPM, macam tu le akan jadi, dulu, kini dan selamanya. Nak mereka ni ada kekuatan dan kebebasan kepada semua rakyat , kena beri orang lain perintah atau keluarkan SPRM dari dalam sentung JPM.

Hal kedua mengenai mudahnya sebuah pertubuhan yang entah daftar ke belum ,tak menasabah nak daftar kerana dengar namanya pun setelah 2 hari beliau dipecat daripada partinya terus ada nama tersebut, tak taula kot ada kabel HSBB yang boleh daftar NGO dalam sekelip mata, boleh dengan mudah dapat permit dan kemudahan menggunakan dewan PWTC untuk mengadakan perhimpunan ramai sehingga 10 ribu orang bertujuan mendesak bekas presiden ketua kumpulan ini cepat letak jawatan sebagai presiden parti dan berambus, macam MSO kata dia la ni dah jadi lembu tua, nak perah susu dah kering, nak suruh mengala dan mengirik padi dah tak ada kudrat, apa tunggu lagi dah kena sembelih la, hanya yang ada, daging , hak lain tak boleh nak guna dah, buat habis boras kata orang N9.
Maka menafikanlah si orang kuat belah sana abang long BN tu kata bukan kami jadi dalang , mohon anak SV mohon maaf dan bermacam lagi syarat dikenakan.
Congaknya mudah saja, kalau pertubuhan yang entah apa nama dan siapa yang jadi AJK daftar ke belum boleh dapat guna rumah kita dengan senang dan dapat pulak permit polis dengan mudah, apa lagi kalau kita tak beri lampu hijau. Yang tersurat dan yang tersirat sudah dapat dibaca oleh rakyat, la ni bukan zaman kalam batu, dah masuk ke twitter dan facebook dah, sms pun dah dimahiri oleh budak tadika dah, serba canggih la katakan, usah dok nafi lah aduhai teruna ooi. Terkilas ikan diair, orang dah tahu jantan ke betina, bahkan ikan pondan pun orang dah kenal la ni cik ooi.

Macam kita lihat ada satu pertubuhan tu, senang je dapat permit keluarkan akhbar, padahal orang lain berpuluh tahun mohon, haram tak bagi, bila beri pun, berbagai karenah kena, rampas la, gantung la, dan nak jual pun kena curi-curi letak belakang sana.
Apa nak jadi dengan negara 1 Malaysia ni, dah berbagai cara berlaku dah.
Lagi kuat kita nafi, lagi kuat orang percaya kita yang terlibat.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.