Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, August 29, 2010

Kemana hilang pahala puasa kita??

Membuat fitnah dibulan puasa ni, sudah pasti akan mengurangkan pahala puasa kita, lebih lebih lagi kalau yang difitnah itu bercampur baur dengan hasad dan dengki.
Ana rasa mutakhir ini ramai orang yang tergolong didalam hadis nabi yang membawa erti betapa ramai orang yang berpuasa tetapi apa yang mereka dapat hanya lapar dan dahaga .
Apakah punca kenapa mereka tidak mendapat ganjaran puasa tersebut, mungkin kerana kita kuat membuat fitnah, mengata dulang paku serpih, mengata orang kita yang lebih.
Sebagai bukti, ana hanya sekadar memautkan tulisan disini untuk kita renung dan menung bersama dibulan yang mulia dan penuh ganjaran ini. Ingatlah semasa rasullah diisrakkan dan dimikrajkan oleh Allah , apa yang baginda lihat semasa perjalanan baginda, ramai diantara penghuni negara adalah dari golongan wanita, kenapa dan mengapa, tanyalah Ustaz dan tok guru kalau tak tahu.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.