Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, June 11, 2008


Nisak Pendang baru-baru ni pada 7 Jun 2008 telah mengadakan kursus perkahwinan kepada bakal pengantin yang telah memasuki zaman remaja dan bersedia untuk mendirikan rumahtangga. Ana di jemput untuk perasmian penutup dan dalam ucapan ana menyeru agar mereka bersedia denganilmu pengetahuan agama yang mantap dan bersedia untuk menjadi suami dan isteri yang memegang kepada ugama dan bukan yang lain kerana inilah yang ditekankan oelh Rasulullah ' nikahi lah peremouan kerana empat, kecantikan, keturunan, harta dan ugama, tetapi peganglah kepada yang beragama niscaya ia akan menyelamatkan kamu.
Jadi itu sedikit pesanan, bila nak kahwin jemputlah saya, tapi jangan jadi macam artis pula, nak kahwin bukan main jek dan bodek suami atau isteri, manusia yang baik, bagus, prihatin tapi bila 3 bulan kahwin, masuk keluar mahkamah nak cerai, pasal tak sesuai. Masa nak kahwin macam belangkas, lepas tu periuk belanga melayang.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.