Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Thursday, September 18, 2008

Terkejut dan tersentak.

Peralihan kuasa antara PM dan TPM sudah bermula. Begitulah bunyi semua berita yang ana dengar hari ni. Tapi kelmari yang didengar lain pula bunyinya. Bila Paklah beri jawatan MOF kepada Najib, dia nak lihat prestasi TPM menjaga Kewangan dan menjalan ekonomi negara, kalau OK maka cepatlah dia lepas jawatan, tapi kalau sebaliknya, mungkin 2010 pun tak boleh lepas lagi.
Begitu juga apa muslihat PM ambil alih MOD, kalau tak ada sesuatu yang akan berlaku nanti, kerana suasana dalam negara sekarang ni boleh dikatakan agak tak menyeronokkan, baik ekonomi, persefahaman kaum, keselamatan rakyat , kecelaruan politik dan berbagai lagi yang tak menentu sampai saham pun merudum jatuh.
Apakah harapan Paklah agar bila pegang MOD, maka ia akan dapat melakukan sesuatu untuk mengekalkan kuasa beliau atau untuk keselamatan rakyat, kita harap yang kedua menjadi pilihan beliau.
Begitu juga kalau DS Najib pegang MOF, apakah ia menjadi satu jerat untuk PM menjadikan alasan bahawa kalau tak pandai jana duit dan jaga ekonomi, maka tepuk dahilah nampaknya DS Najib dalam 2010 nanti, Apa yang diserah adalah kantung yangb mengering dan sudah kurus. Apakah DS Najib mampu menggemukkan semula, kalau boleh maka harapan untuk melihat Paklah turun sebelum Disember 2008 amat cerah. Maka harapan Muhyiddin akan nampak cerah disebalik terowong dan harapan Ku Li akan hancur berkecai dan menantu juga akan ghuyup kerana Jerlun sudah mempromosikan ayahandanya menjadi penasihat UMNO, sudah pasti penasihat 20 % la kut, itu ana agak saja pasal tengok fielm P Ramlee.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.