Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, November 19, 2008

Apa ana bawa memang perlu disegerakan.

Dalam usul 18(1) ana pada minggu lepas pasal kerosakan atau keretakan hospital QEH di Kota Kinabalu yang menyebabkan pesakit terpaksa dipindahkan dan khabarnya SMC akan dijadikan pusat pemindahan baru pesakit, tetapi ana akan tanya berapakah jumlah sewa yang akan terpaksa kerajaan bayar kepada pengurusan SMC . Khabarnya Hospital QEH akan diruntuhkan oleh kerana tak selamat lagi untuk digunakan sebagai tempat merawat pesakit .

Jadi hari tu ana bawa usul untuk membincangkan hal ini ditolak oleh speaker, jawapan yang diberikan adalah kerana tak perlu disegerakan. Kalau kita lihat pada hari ni , memang ianya akan segera diruntuhkan kerana tak selamat lagi nak digunakan.

Cuma satu perkara lagi yang ana nak ambil perhatian adalah bangunan lain yang tinggi yang mungkin akan terjerat juga dengan masalah keretakan dan seterusnya terpaksa diruntuhkan selepaas ini akibat beberapa kali gempa bumi yang berlaku disekitar Filipina dan Indonesia selama ini.

Jadi haraplah kerajaan beri perhatian segera kepada perkara ini ana takut nanti ada yang akan tertimbus dibawah keretakan bangunan tinggi di Sabah nanti.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.