Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, January 11, 2009

Siapa menyalahgunakan dewan orang ramai??

Mat Taib, Ketua Penerangan Umno yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah benar-benar bikin drama dalam TV3 semalam. Beliau pagi-pagi lagi meluangkan masanya ke sebuah Tabika KEMAS di Kampung Seri Ampang, Ipoh, Perak. Kononnya pintu pagar tabika berkenaan yang terletak dalam premis milik kerajaan negeri telah dikunci oleh pihak JKKK lantikan kerajaan negeri. Akibatnya murid-murid tabika berkenaan tidak dapat masuk belajar.

Sketsa lakonan pelakon tambahan terhandal abad ini, tahniah. Tabi sayang penonton tak percaya lakonan tersebut.

Semasa dalam siri kempen PRK Kuala Terengganu dari 7 hingga 10 Januari 2009 , ana kebetulan ditempatkan di Surau Kuning Kpg Paloh berhadapan dengan dewan orang ramai Kpg Paloh. Apa yang amat memeranjatkan dan berlawanan dengan desakan oleh bekas MB Selangor adalah penyalahgunaan Dewan Orang Awam secara terang-terangan oleh UMNO dan BN dalam Pilihanraya ini. Sekarang siapakah yang menggunakan kemudahan awam untuk kepentingan parti ?.



Mungkin selepas ini kita akan lihat Dewan Orang Ramai ini akan diubah nama menjadi Dewan UMNO walupun dibina atas tanah kerajaan dan menggunakan duit kerajaan.

Sekarang apa yang dilakonkan oleh Ketua Penerangan UMNO itu jelas tergambar didalam parti UMNO sendiri, bukan lakonan lagi.

Aduhai Pak Menteri, sedarlah bahawa rakyat sekarang sudah cerdik dan peka dengan keadaan sekeliling, usah nak cuba kelentong rakyat lagi, yang kononnya dikatakan pengembalian wang royalti adalah hak rakyat yang dirampas semasa PAS memerintah Terengganu dulu , itu saja, tetapi yang banyak mengaut keuntungan hasil wang tersebut adalah para kroni dan orang terdekat dengan pemimpin.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.