Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Saturday, January 17, 2009

Tahniah kepada semua atas kemenangan PAS.



Ana nak ambil kesempatan ini nak ucapkan terima kasih atas kejayaan cemerlang PAS / Pakatan Rakyat dalam PRK KT kelmarin yang menjadi satu trend mutakhir ini dimana BN sudah menjadi satu liabiliti kepada kelangsungan politik negara.
Saperti dalam ceramah ana semasa membantu MAWE dalam siri ceramah di prk 036 lalu, kemenangan ini sudah barang tentu akan memberikan impak yang besar didalam menghadapi pilihanraya yang akan diadakan di Serawak dan PRU ke 13 nanti.
Berbanyak terima kasih kita ucapkan kepada manusia bernama En Ezam Mohd Noor yang telah menolong mengalahkan Dato' Wan Mohd Farid Wan Salleh dengan menggunakan peluru kapor beliau sejak keluar dari keadilan dan masuk lubuk UMNO, peluru yang sama digunakan di Permatang Pauh tetiba tak menjadi, dibawa pula ke KT, langsung melenyapkan impian Dato' Wan Farid nak jadi Timbalan Menteri.
Ana sudah kata sekadar TM orang tak kelapar la ni, bahkan YB Dato' Ghafur dari Kalabakan , Dato' Tunku Azlan dari Lipis dan YB Dato' Anifah Aman dari Kimanis pun tolak jawatan TM, ini pula dijanji kepada yang belum tentu menang.
Ana malas nak sentuh pasal personaiti calon BN masa kami behujah dengan beliau dalam parlimen masa dia jadi TM, tetapi dah rakyat tengok sendiri cara dia dan terus buat keputusan, maka biarlah rakyat yang lebih bijak menjadi hakim dalam PRK 036 KT ini.
Ana tertarik bila Tok Guru Nik Aziz kata, masuk mengundi ingatkan Allah, jangan ingatkan wang ringgit yang diberikan. Itu duit kita, walaupun duit royalti, tetapi itu duit kita yang dirampas oleh perompak masa PAS perintah terengganu dulu, apa salah kita ambil balik.




Sebab itu dalam setiap ceramah yang ana berikan, ana kata apa yang kita buat adalah menjadi tanggungjawab kita untuk Allah persoalkan di Akhirat kelak, tak kan kita nak hidup junjung langit sampai macam umur nabi Nuh, 900 tahun lebih, paling panjang pun 70 ke 80 tahun , lepas tu mati dan lepas tu hidup semula. Bila dah hidup semula akan dihidupkan selama-lamanya tak mati dah, masa tu baru kita nak menyesal, kalau angkat atau pangkah orang yang buat zalim , buat aniaya dan buat onar kepada rakyat macam sedang berlaku la ni, apa macam , nak minta balik hidup didunia semuala dah tak ada can lagi dah.
Macam mana ana kata zalim dan aniaya yang BN telah buat, cuba pi kawasan ana, mini tar kalau nak bubuh hanya sampai depan tangga orang Umno saja, nak cula pun senang, kalau tak ada mini tar, maka orang pas lah, kalau ada tu sahih orang UMNO.
Begitu juga dengan bantuan kebajikan misalnya, berpuluh kali yang PAS mintak, tak dapat, Yang UMNO tak minta pun depa beri, itu keja JKKK/ JKKP sekarang ni. Begitu juga peruntukan yang patut disalurkan kepada kawasan Parlimen, ana langsung tak tahu kemana ia pergi, sampai nak bubuh lampu jalan pun depa tak bagi tau.
Tapi bila sampai nak kutip duit dan cukai, semua depa sapu, tak kira PAS atau UMNO. Dah tau depa tu jenis pelahap rasuah, dok tebiang pangkah juga bagi menang buat apa, nanti kita bersekongkol sama, masuk dalam lubuh dan jaras yang sama menzalimi orang lain, baru padan muka, jenuh nak jawab depan Allah nanti. Jangan kamu cenderung dengan orang yang zalim nanti kamu akan dihumban kedalam api neraka, itu amaran Allah saw.



Juga kita ucapkan berbanyak terima kasih kepada sahabat pakatan rakyat yang banyak membantu memenangkan PAS kali ini di DUN Bandar , kisah hudud yang cuba dibangkitkan oleh YB Rembau tak manjadi nampaknya , orang bukan Islam tak termakan dakyah jahat pihak yang tak suka dengan hukum Allah ini terlaksana terpaksa gigit jari kerana kalau dilihat dari keputusan undian mereka, agaknya mereka lebih faham tentang hudud dari pemimpin UMNO sendiri, yang mana jelas dalam Quran menyebut hukumlah mereka atau tinggalkan mereka.

Bercakap pasal ketelusan dan keadilan ni, memang banyak hujah yang boleh kita bawa kalau nak, tapi tengoklah cara dan bagaimana ia dilaksanakan dalam masyarakat kita sekarang ni.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.