Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, June 30, 2008

Kenapa ia konspirasi.

Ekoran peristiwa hari ini yang melibatkan report polis terhadap DSAI , kes liwat versi kedua ini, beberapa kemungkinan yang berlaku menyebabkan timbul bermacam spekulasi terhadap toeri konspirasi ini, antaranya
1.usaha untuk mengalih tumpuan rakyat daripada akuan bersumpah RPK berhubung isu Altantunya.
2.Melambatkan proses peralihan sokongan kepada PR oleh mereka-mereka yang akan bertukar parti.
3.Menjadikan DSAI sibuk dengan kes mahkamah versi kedua ini sehingga tarikh 16 September akan luput dan tertinggal.
4.Manjadikan negeri pakatan rakyat goyah dengan adanya pimpinan yang hilang kepercayaan kepada keadilan kerana pimpinan mereka yang kononnya melakukan kerja terkutuk itu. Seterusnya akan tumbanglah 5 negeri pakatan tersebut.
5.Kalau tak goyah, mungkin diadakan pilihanraya parlimen sahaja untuk PM mendapat mandat baru.Ini disokong dengan adanya arahan agar diadakan kajian bajet PR oleh SPR dan pegawai sementara PRU sepatutnya tamat tempoh pada 30 Jun dilanjutkan kepada tak tentu tarikh.
6. Kewibawaan Pak Lah sudah terjejas ekoran DS Najib terpaksa buat penjelasan atas ucapan kajian semula RM 9 oleh Pak Lah Khamis lepas, dan ini dikatakan oleh veteran MP sebagai tidak ikut peraturan hingga menyebabkan pembangkang walk out tadi. Ini bermakna Pak Lah tidak lagi berupaya untuk membuat penjelasan kepada rakyat didalam Dewan Rakyat tetapi Timbalan terpaksa buat penjelasan, bermakna TPM nampaknya oleh rakyat lebih berwibawa.
7.Setelah didesak, baru lah kerajaan berani menyatakan bahawa keselamatan DSAI adalah terjamin, itupun setelah beliau telah berlindung didalam kedutaan Turki kerana ada ugutan nak bunuh.
8. Dalam kes Akuan Bersumpah RPK, pemimpin negara kata tak betul, sampah , rubbish, tetapi dalam laporan Pembantu PKR, PM kata polis kena isasat dengan teliti.Biar polis siasat dengan telus , teliti dan tanpa gangguan, tapi dalam kes yang diatas tak kata macam tu pun.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.