Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, June 29, 2008

Dunia sekali lagi tertawa kepada Malaysia.

Hari ini ana terpaksa bertolak awal ke KL kerana ada taklimat berhubung dengan perbahasan mid term review RM 9 yang dibentang PM Khamis lalu. Kedatangan pada hari ini penuh dengan sms dan berita berhubung dengan dakwaan liwat kali kedua terhadap DSAI , kali ini dizaman cucu ulamak jadi PM. Kalau dulu cucu mamak kutty yang jadi PM, tapi kali ini berlainan. Kononnya ianya dilakukan oleh DSAI terhadap pembantu khas Parti Keadilan Rakyat yang datang menawarkan tugas membantu didalam PRU 12 lalu. Lalu dibuat repor polis terkena liwat oleh DSAI dan ini berlaku setelah Sdr Ezam Mohd Noor diterima masuk menjadi ahli UMNO dan terdedah gambar beliau ( Saiful) berada bersama dengan aide Dato Sri Najib, TPM. Satu yang terlintas dalam benak fikiran ana adalah isu ini dibawa untuk mengurangkan tekanan rakyat kepada perakuan bersumpah RPK terhadap kehadiran DS Rosmah semasa kejadian menimpa Altatunya sewaktu beliau di bom dengan c4. Ana tidak tahu kisah sebenar, tetapi itu perakuan bersumpah oleh RPK, dan PM kata dan TPM kata itu semua tak benar dan sampah. Tetapi ana hairan bila Sdr Saiful buat report kata kena liwat, maka dengan tegas Pak Lah minta polis siasat. Nampak ada dua approach yang agak kontradik disini. Walau bagaimanapun ana agak terkilan dan terkejut juga bila dapat berita ini, tak kan lah tak mahu belajar dari sejarah, yang dulu pun mahkamah tolak, tak kan nak reka kali kedua pulak. Tak takut azab tuhan ka, hukum khazaf yang ada tak tahu ka, tuduh orang tanpa 4 saksi dan kes macam ni kena 80 rotan ooo. Rakyat tentu tertawa dengan lakonan dan konspirasi kali kedua ini dan sekarang rakyat akan tahu pulak siapa yang berada dipuncak polis dan AG , kerana pelakon dulu dan sekarang terdiri dari mereka yang pernah tercacat nama dalam sejarah hitam tanah air, maka seluruh dunia akan sekali lagi mentertawakan negara kita. Kalau macam ni bagaimanakah FDI nak masuk dengan hebat berbanding negara besar kelemboi diselatan tanah air nun... fikir lah sendiri inikah bentuk pemikiran orang yang menerajui negara kita. Otak taruk mana ha..

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.