Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, April 7, 2009

Tahniah dua bukit.

Syukur dan tahniah diatas kemenangan YAB DS Nizar, MB Perak yang sah dan YB Manikumar

bagi kedua-dua PRK yang berlangsung hari ini. Rasanya segala letih dan lenguh bertiduran atas simen dan berbantalkan lengan dimarkas Bukit Selambau berbaloi pada malam ini. Dengan majority yang bertambah bagi kedua-dua kerusi tersebut, maka rasanya lepas ni tak adalah lagi hasrat PM baru ni nak merampas kuasa secara haram dimana-mana negeri dalam negara kita ini.
Kemenangan Pakatan Rakyat di dua kerusi ini juga memberikan gambaran yang buruk buat PM baru ini bahawa ini adalah satu daripada referendum rakyat terhadap beliau dan inilah sebenarnya yang merupakan mimpi nyeri TS Mahayuddin Yasin tempoh hari, tetapi bagi rakyat inilah sebenarnya caranya untuk menunjukkan bahawa kepada itulah sebenarnya yang tak disukai oleh rakyat.
Ana ingin mengcapkan tahniah yang amat tinggi kepada Sdr Manikumar kerana walaupun tak berpengalaman berbanding Dato' Ganesan, beliau memang diberi kepercayaan oleh rakyat Bkt Selambau untuk menjadi wakil mereka. Memang beliau tidak ada pengalaman menipu orang saperti yang berlaku pada orang lain dalam projek perumahan, tiada pengalaman rasuah, tiada pengalaman diskriminasi politik dan tidak pengalaman mengkayakan anak dan kroni dan diharap semoga beliau akan terus maju jaya didalam kerjaya politik beliau.

P059 BUKIT GANTANG (RASMI)
PAS : 21,860 (MB DS Ir. Muhammad Nizar)
BN : 19,071 (Ismail Sapian)
BEBAS : 62 - Hilang Deposit
ROSAK : 71
MAJORITI PAS : 2,789 (bertambah)
Pilihan Raya Umum 2008
Roslan Shaharum (PAS) – 20,015
Azim Zabidi (Umno) – 18,449
M Morgan (Bebas) - 872
Majoriti PAS: 1,566

N25 - BUKIT SELAMBAU
PKR : 13,327
BN : 10,936
BEBAS (longgok semua dalam sebakul) : 532
MAJORITI PKR : 2,391
Pilihan Raya Umum 2008
V Amurugan (Bebas*) - 13,225 (menyertai PKR)
S Krishnan (MIC) - 10,863
Majoriti Bebas: 2,362

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.