Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, March 2, 2010

Ayuh apa tunggu lagi !!

Presiden MCA Datuk Seri Ong Tee Keat menafikan pemberian hadiah berupa jam tangan yang didakwa bernilai lebih HK$1 juta atau kira-kira setengah juta ringgit sebagai bersifat peribadi tetapi dihadiahkan kepadanya atas nama parti itu.


"Jam tangan itu diberikan kepada saya selaku presiden parti dan saya akan simpan sebagai momento atas nama parti juga," katanya kepada pemberita selepas sesi dialog dengan Gabungan Ikatan Persatuan Cina Malaysia di Kuala Lumpur.

Tengok gambar jam tu dalam Malaysiakini , fokus lebih detail , nampak lambang bintang iIsrael dan namanya menyamai lagu Israel.( Hatikva national anthem of Israel-google search ) Ada apa-apa hubungan ke antara jam dengan Israel nih. Yang ni pun kena tengok juga la.

Beliau Menteri Pengangkutan dan Presiden MCA, sebuah gabungan didalam kerajaan yang memerintah. Kuasa beliau besar, boleh lulus dan boleh batal sesuatu projek atau kontrak kalau hendak. Kalau hadiah sampai setengah juta, apakah persepsi rakyat kepada beliau terhadak yugas yang beliau pegang itu tidak boleh dikaitkan terhadap sesuatu imbuhan dan hasrat yang memberi hadiah tersebut.
Kalau nak taja pergi Haji pun SPRM tak cukup kakitangan nak sisat sampai lubang cacing MB Kelantan , kenapa dalam hal hadiah ni dok tunggu lagi . Ayuh segerakan buka fail dan siasat cepat, nanti hilang bukti pula.
Memang ya beliau bkan nak pakai, tetapi apa yang terhasrat dan terlaksana hasil daripada hadiah 1/2 juta tersebut. Kalau kita berada didalam pentadbiran awam, hadiah pun kena teliti dan periksa dulu sebelum terima, inikan pula kita sebagai yang jaga kemeterian dimana kusa yang ada cukup besar.
Apakah kalau kena pada perut dikempiskan, kalau kena pada mata dipejamkan semata mata kerana yang kena itu orang kita. Apakah bila yang bawah lakukan kita kata korupsion, tetapi yang atas lakukan kita kata komisyen , hadiah dan sebagainya.

Untuk tidak menghampakan rakyat, maka rakyat berharap SPRM jangan peluk tubuh lagi, dan KP dah kata , mereka tak kenal warna dan tak pilih bulu. Maka teruskan kerja murnimu dan buat macam apa yang dilakukan kepada rakyat biasa, tapi janganlah sampai jadi macam apa yang berlaku di Selangor tu.

Kalau hadiah kek 500 ringgit pun boleh buka fail, tak kanlah 400 ribu nak tengok saja kot.
PKFZ dah selesai ke belum aduhai bapak Menteri.
Sidang Parlimen nanti boleh jawab lagi la.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.