Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Thursday, September 30, 2010

Hai SPRM bila lagi nak bertindak?

Dulu heboh 1 Malaysia pasal nak lompat, lepas tu senyap dan didedahkan dalam parlimen ada tawaran nak beli ADUN Kulim yang pernah didedahkan oleh Ketua Pembangkang didalam Parlimen , cabar SPRM suruh jalankan kes , tetapi sampai hari ni tak dengar pun. Cerita nak beli orang ni bukan hanya antara negara sahaja, tetapi antara parti pun berlaku dan ini lah susahnya kalau tidak ada ketelusan didalam menjalankan amanah yang diberikan.
Kita mengalu-ngalukan tindakan Ketua Pengarah SPRM nak letak jawatan kalau tak bertindak atas aduan yang dibuat, yang ni kita ucapkan ribuan terima kasih dan bravo KP dan nak lihat pulak apa tindakan AG atas siasatan yang telah dibuat . Siap dengan video dan audio dan janji RM 5 juta serta ada tambahan lagi, nasib baik lah juga YB Lim ni tetap pendirian dan sekarang masih bersama PR, kalau tidak goyang juga la Kedah masa tu.
Nak lihat hasil siasatan , boleh lihat disini.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.