Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, September 28, 2010

Pandai depa bela kita, akhirnya buat ghumah ataih rakit.

Bekas PM yang paling lama kata kalau PR menang, melayu akan hilang kuasa.
Tajuk besar ini ada dipaparkan didalam sebuah akhbar yang semakin merosot jualannya kebelakangan ini .
Ramai kepimpinan yang mulai sedar dan insaf akan apa yang selama ini terjadi didalam pemerintahan baik bekas PM tersebut atau PM yang lain sehinggalah sebelum 2008 hari tu , apa yang berlaku di Pulau Pinang dan negeri lain akan betapa banyaknya tanah rezab hak kepunyaan orang Melayu telah tergadai dengan sewenang-wenang oleh puak-puak yang sering kata nak bela Melayu inilah.
Kalau kita buat kajian dan lihat statistik pasal tanah rezab Melayu ni, jatuh air mata kita terutama sekali apa yang telah mereka lakukan di Pulau Mutiara ni. Selama ni siapa yang perintah, dah 50 tahun lebih kita merdeka , PR baru saja 2 tahun lebih perintah, tetapi bukti yang digambarkan dibawah ini semuanya adalah kerja kerajaan yang lalu, bukan kerajaan PR tau.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.