Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, July 17, 2009

Cuba teka teki !

Ulasan dari insiden penemuan mayat Mendiang Teoh

Ada yang kata, tunggulah polis buat siasatan. Siasatan ke atas kes pembunuhan A Kugan lagu mana? Mungkin ada yang akan kata, kes Kugan baru lagi. Bagaimana dengan siasatan kes pembunuhan Asy-Syahid Othman Talib?

Saya tidak akan lupa pembunuhan Othman di Felda Lubok Merbau dalam pilihan raya kecil Padang Terap pada tahun 1985. Saya terlibat sebagai petugas pilihan raya PAS ketika itu. Sebagai Ketua Pemuda Umno pada masa itu yang berucap kepada pengikutnya, Datuk Seri Najib Tun Razak pula dituduh sebagai dalang yang berucap mengapi-apikan kegilaan sehingga berlakunya pembunuhan di Lubok Merbau itu.

Dah 24 tahun dah, bagaimana sebenarnya siasatan polis terhadap pembunuhan Othman? Siapa bertanggungjawab dan siapa mengapi-apikan?

Itu ana pungut dari blog sahabat ana yang tarik beca tu.

Ada juga sahabat tambah lagi, Altantunya tu siapa dia, bila dia mati, kenapa penarik beca bawa kes kamus yang tulis perkataan tu?

Siapa punya zaman da dan kenapa banyak sangat perkara yang penuh teki teki berlaku ?
Kes kehilangan penuh mistri SI Subra, kes pohon biasiswa dirumah TPM dan berbagai lagi depa soal ana, manalah ana tau , ana bukan jaga depa. Tunggulah pihak berwajib siasat.
Ana jawab, wallahu aklam.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.