Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, August 19, 2009

Aik , merajuk nampak. Bila yang kena siikan paus kot!!

PUTRAJAYA: Accusations of bias, negative public perception and the immense pressure on the Malaysian Anti-Corruption Commission has got the better of its investigations chief, Datuk Shukri Abdull.

An exasperated Shukri threw a bombshell yesterday: the MACC willstop investigating politicians, indefinitely.

Shukri, who is also one of the graft-fighting body’s commissioners, said he and his men felt they could not carry out their duties effectively in cases involving politicians as they were being slammed no matter what they did.

Public scorn, he said, was another reason for the decision.

Shukri said although the decision was personal, he had informed his top bosses in the commission.

However, he added, he would suggest new terms of reference for dealing with politicians next week. The terms of reference will include a separate mechanism for handling corruption cases involving politicians.
Kah kah kah, bunyinya tergelak sakan orang kat kampong Guar Kepayang.
Apakan tidak, anak saudara mereka jadi orang besar di BPR dulu dan SPRM kini. Siasat sana siasat sini, kalau ahli politik PR siasat sampai pukul 3 pagi, guna peruntukan beli bendera hanya RM 2500 untuk agih kepada rakyat bila nak sambut merdeka, tapi bila tiba giliran Menteri BN terima wang RM 10 juta baru siasat 4 jam , kata dah meluat nak siasat ahli politik yang dikatakan terbabit dengan penyalahgunaan wang peruntukan atau rasuah. Lepas tu dah tau mau libatkan diri dengan siasatan terhadap ahli politik lagi dah. Rasanya lepas ni senyaplah isu PFKZ ini kerana ianya jelas melibatkan orang politik, dan jumlahnya bulan seribu dua, tapi sampai billion. Bila yang hendak disiasatb tu pak Menteri, maka berilah alas an dah tak larat lagi nak siasat orang politik, kena tohmahan berbagai dan macam-macam alas an lagilah yang diberikan, macam rakyat tak tahu pasal apa mereka beri alas an macam tu.
Aku fikir depa ni mungkin bila nak jumpa dengan Menteri BN terketar-ketar sampai nak demam macam orang kena HiNi , lepas tu terus serenda kata dah semua yang melibatkan orang politik tak mau siasat lagi dah.
Lalu lepas ni terlepaslah yang terima dan beri RM 10 juta tu, kita tak tudoh depa buat tapi ada yang akui beri tapi tak ada pula yang akui terima sampai RM 10 juta, Cuma terima 10 k saja, kata seorangDatin Seri.
Lebih baik tutup teruslah SPRM tu daripada siasat sampai ada yang mati dan semua letak jawatan,habis cerita boleh balik kampong buat kerja lain pula.

Apa yang cukup menghairankan bila pengarah siasatan SPRM kata mereka tak mau siasat lagi ahli politik , tiba-tiba terdengar berita Fail bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang dulu , Saudara Fairuz nak dibuka semula selepas Permatang Pasir ini sedang dalam PRK, dan agaknya mungkin akan lebih deras dan laju perjalanan fail ini agaknya sama deras dengan kerancakan PRK ini. Benda yang dulu kata tak ada kes dan dah tutup bila kawan tu letak jawatan pun akan dibuka semula, hebat betul sahabat kita di SPRM ni. Oleh kerasa mereka terliur balik nak siasat ahli politik, ana harap report yang dibuat oleh Sdr Ezam masa dalam GERAK hari tu dan beratus report yang dibuat oleh DSAI pun disiasat samalah, begitu juga kes PKFTZ ni tak ditutup melainkan setelah diketahui oleh rakyat apa sebeanrnya yang berlaku dan siapa punya angkara semuanya.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.