Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, December 18, 2009

Kota Bangkok dimalam hari.

Malam ni dalam pukul 9.30 baru sampai ke Hotel Holiday Inn Bangkok. Flight delay lebih 1 jam kerana hujan lebat di KLIA. Hampir pukul 5 bari departure tadi, sampai di Lapangan terbang Suvarbabhumi dekat jam 7 waktu Malaysia tapi pukul 6 waktu Bangkok, tapi sudah masuk Maghrib.



Nak sampai ke Hotel Holiday Inn ni pula ambil masa dekat sejam, kerana jam yang agak teruk, itu pun teksi tu kata ikut jalan bawah, bukan highway atas angin sana.
Ana datang dengan Dato' Dr Tikee Lafee bekas Timbalan menteri Luar bandar yang kini jadi Pengerusi PLKN untuk satu seminar Inter Country Medical Parlimentarian Conference on Emerging Helath Issues anjuran AFPPD.

Konferen ini hanya melibatkan Ahli Parlimen dalam bidang perubatan sahaja, dulu sekali pernah dibuat di Kuala Lumpur pasal reproduktif 2-3 tahun lepas, ana hadiri juga, kali ni dibuat di Bangkk, Parlimen hantar mari, kita mari lah, dengar dan ambil maklumat, cuma Dr Tikee sahaja yang bentang kertas kerja mengenai kesan kesihatan kepada perubahan cuaca dunia masakini.

Harap sesuatu dapat diambil iktibar untuk faedah rakyat negara kita hasil dari seminar ini.
La ni pukul 10.30 Malaysia , baru 9.30 waktu Bangkok, tapi dah mengantuk yang amat, nak tidur dulu.Nanti malam esok lah kut kalu boleh pi tengok apa yang ada disekeliling hotel ni, boleh beli bawa balik apa barang pun yang sesuai.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.