Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, March 30, 2010

Belanja tak kurang, tapi kemana duit pergi?

Menteri menjawab persoalan yang ana timbulkan didalam perbahasan Titah Yang Dipertuan Agong hari Khamis lepas berhubung dengan penguranagan peruntukan kepada Kementerian Pelajaran pada 2010 ini sebanyak 6.7 %. Apa yang dimushkilkan adalah ianya dijawab oleh Menteri Kewangan , bukan Menteri Pelajaran yang lebih detail pengetahuannya didalam bidang tugas beliau.
Ana kemukakan berhubung dengan wang KWAM, biasiswa sukan untuk pelajar sekolah sukan, peruntukan uniform untuk ko korikulum, rancangan makanan tambahan dan wang tuisyen yang telah dilaksanakan pada masa Pak Lah jadi PM dulu, begitu juga dengan makanan asrama yang dikurangkan daripada 250 hari kepada 200 hari, inilah yang menjadi permasalahan ibubapa yang Menteri Kewangan tak jawab dan Menteri Pelajaran pun tak jawab juga, habis tu apa lagi saluran yang rakyat nak dapat jawapan.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.