Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Sunday, March 28, 2010

Ziarah Siam mati

Pendang merupakan salah satu kawasan yang mengandungi peti undi yang ramai dari golongan Siam. Undi penentu boleh dikatakan terletak ditangan mereka. Oleh itu kalau ada kematian bagi pihak Siam, maka menjadi salah satu tugas ana sebagai wakil rakyat untuk mengunjungi rumah mereka dan menziarahi kaum keluarga atas kematian tersebut. Oleh itu, berkunjung kerumah Siam dan India sudah menjadi satu kelaziman sejak menjadi wakil rakyat. Cuma kaum Cina mereka biasanya hanya berkunjung kekedai sahaja, kerana mereka lebih banyak berada dikedai.
Kunjungan ana ke Kpg Wat Paya Mat Inson hari Jumaat lepas sebelum mayat dibawa untuk dibakar di Kpg Huma, dekat dengan tempat kematian tersebut.
Ana sempat berbual dengan suami simati , beliau juga lumpuh dibawah badan, berjalan dengan tungkat dan memerlukan kerusi roda untuk bergerak jauh.
Kemudian ana bersama Su Kelab Penyokong PAS En Kunasegari melawat rumah mangsa ribut di Kpg Cina , Kubor Panjang untuk melawat kawasan bencana dan berbual dengan tuan rumah, kebetulan ianya berlaku semasa ana dalam perjanan hendak ke sidang Parlimen hari Ahad lepas, jadi semua kerosakan sudah dibaiki oleh tuan rumah. Moga mereka bersabar menerima ujian ini, dan bancian sedang dibuat untuk memberi saguhati keatas kerosakan melalui Penghulu dan Pejabat Daerah, insyaAllah. Ana berbual dengan abang mangsa, En Putit, Kpg Cina.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.