Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, March 30, 2010

Siapa jadi agen

Ketua pembangkang hari ini menjawab apa yang dikatakan menjadi penasihat kepada kerajaan Malaysia dan siapa yang membawa APCO untuk menjadi penasihat imej dan komunikasi kepada Malaysia untuk menaikkan kembali imej PM kepada mata dunia saperti apa yang pernah dilakukan oleh kebanyakan pemimpin dunia yang merudum imej mereka dengan pelbagai masalah dalaman negara mereka dan APCO menjadi penasihat mereka.
Dari Nigeria, ke Gujerat, ke Kazhastan, ke Rusia dan yang menerajui APCO ini adalah terdiri dari mereka yang menjadi orang kuat Israel dalam kerja-kerja diplomatik dan bussiness .
Semua maklumat ini diulas oleh beliau dalam dewan rakyat tadi setelah 1 minggu diberi masa oleh dewan melalui aturan mesyuarat yang dibawa oleh Kota Belut, tetapi tiada usul setakat ini untuk merujuk beliau kepada JK Hak dan Kebebasan dewan.
Ada juga nama MP yang disentuh dalam dewan tadi yang juga ada saham dalam usaha untuk membawa APCO ini menjadi penasihat diperingkat awalnya.
Nampak jelas bahawa disatu pihak kita memusuhi Israel yang menjadi musuh segala nabi dan rasul, dan sanggup membunuh nabi dan rasul, tetapi rupanya mereka ini sedang menjadi penasihat kepada negara kita. Ini sudah pasti amat berbahaya kepada keselamatan negara kita, begitulah kata Ketua Pembangkang pagi tadi.
Dalam ulasan balas MP Rembau juga menyatakan nama-nama beberapa individu yang juga menjadi sahabat baik Ketua Pembangkang, dan apa yang menjadi persoalan adalah mereka yang disebut Ketua Pembangkang tadi sekarang ini berada didalam angoota yang menjadi penasihat kepada Malaysia dan mendapat ganjaran atas khidmat mereka tersebut.
Apakah ini yang menjadi puncanya kenapa kita tidak meletakkan tekanan diatas perbuatan biadap Israel yang terbaru merempuh penempatan rakyat Palestin di Gaza baru-baru ini, adakah ini nasihat APCO padahal negara jiran kita yang lain semuanya menghantar bantahan diatas sikap biadap Yahudi Israel tersebut.?.
Adakah ini hasilnya ??
Apa pula cerita yang disebut mengenai kemasukan APCO kedalam negara kita ni, siapa yang pandai-pandai beri celah untuk dia menyelinap kedalam kotak penasihat untuk menaikkan imej Malaysia dan pemimpinnya dimata dunia.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.