Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, June 28, 2010

Penganjur majlis ni OK kah. Kesian Cikgu kita!!!!

Hancur. kalau macam ni punya perangai macam mana kes sosial anak sekolah kita dapat ditangani.

sambutan Hari Guru Negeri Sembilan diadakan dan salah satu acara dalam sambutan itu adalah konsert oleh Mawi. Apa yang berlaku selepas konsert tu ramai guru wanita naik pentas untuk mengambil gambar dan apa-apa lagi sehingga menjadi kecoh sehingga tak dapat dikawal.

Tetamu kehormat pada majlis itu adalah Menteri Besar negeri 9 sendiri.

Inilah yang menjadi persoalan sekarang, kalau macam ni perangai cikgu dan cikgi, maka macamana perangai murid sekolah nak diasuh menjadi lebih ber,oral kalau cikgu dan cikgi macam ini, kata orang kalau guru kencing berdiri, sudah pasti murid lebih teruk lagi, mungkin sambil merempit dia kencing.

Apa yang dikesalkan adalah penganjur yang buat majlis tersebut, macam tidak faham perangai audian bila didedahkan dengan majlis konsert saperti ini, kenapakah dibiarkan pendidik didedahkan dengan perangai saperti ini, jangan hairanlah nanti bila ada banyak lagi kes buang anak dan masalah sosial didalam sekolah kalau trend ini diteruskan , dan yang ironi lagi adalah pihak yang sepatutnyamenjadi pendidik melakukan kerja atau contoh tak senonoh ini.

Begitu juga pihak kerajaan yang menjadi penganjur kepada kerja yang tak elok dan anti kepada naluri kita sebagai umat Islam ini. 

Harapan agar mereka yang terlibat ini perlu diberi pengajaran akan perkara macam ini tak berulang. 

Rakyat amat hairan bila majlis yang begini dianjurkan dan dibenarkan berlaku dimajlis anjuran kerajaan tetapi bila majlis ceramah atau program yang dianjurkan oleh pihak pembangkang ,
cikgu yang diketahui hadir pasti akan kena tindakan.

Inilah bentuk kerajaan yang ada pada hari ini, dan kita harap para ulamak muda yang baru masuk UMNO ini dapat nasihatkan MB atau KM atau siapa saja dinegeri-negeri mereka supaya teropong dulu apa program yang hendak diadakan.

Jangan nanti hanya dijadikan terompah kayu sahaja apabila nak tiba waktu pilihanraya.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.