Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, June 28, 2010

Kesian, rupa-rupanya hanya 16 orang saja.

Seronok dengar cerita Ulamak muda ni. Daripada 100 orang yang nak masuk jadi ahli parti yang dah ramai orang nak lari tu, usaha sedang dilakukan untuk menarik 100 sahabat yang digelar ulamak muda ( siapa bagi istilah pun tak tahu ), untuk memasuki UMNO dan berjuang didalam parti tersebut yang dah diketahui pebuh dengan berbagai masalah , sebutlah apa pun pasti ada yang mewakili golongan ini, nak tahu lebih lanjut tanyalah Senator Ezam atau DSAI, sebab mereka dah lalui kesemua itu, kita hanya dengar berita dan cerita daripada sahabat tadi. Nak tahu perangai puak ni pula, kena tanya Sdr Zahid Mat Arip, semua dia dah cerita dalam setiap ceramah masa jadi orang kuat keadilan dulu dan boleh tanyalah sapa=sapa pun , pasti jawapan hampir sama akan kita perolehi.
Apa yang menghairankan kita semua ,daripada 40 orang dikatakan serah borang, yang hadir hanya 16 orang dan yang kena aniaya ada 4-5 orang ,


dedahkan terperangkap dalam kumpulan tersebut, pasti yang akhirnya jumlah tersebut mungkin hanya 10 orang sahaja daripada yang diwar-warkan 100 dahulu tu. Atau adakah itu hanya mainan media untuk menyatakan bahawa parti lain selain UMNO sudah tidak mendapat lagi sokongan ulamak, kerana yang muda-muda sudah serah borang masuk UMNO habis dah.
Ana mendapat maklumat bahawa salah seorang yang disebut nama tu memang menantu bekas MB Perlis tu, maka tak hairan kita kalau nak serah borang . tapi buat apa serah borang di dalam keadaan seluruh media sudah bersedia padahal boleh serah dirumah lepas makan nasi dengan pak mertua ke kalau bukan nak memghebahkan bahawa ulamak dah bersama mereka. Tapi ada yang tak sedap tu bila Naib Presiden depa kata tidak ada apa-apa keistinewaan diberikan kepada ulamak ini didalam UMNO nanti, mereka sama saperti yang lain. Lain pula yang dijawab oleh NP ni, sepatutnya bila dah gah macam tu, berilah sedikit peluang istimewa kepada geng 40 ni agar mereka lebih kehadapan, kalau sama macam yang lain, macam puteri ke, macam Pemuda ke atau pun macam Putera yang sudah hilang sengat dan taring tu, apa guna masuk kalau macam tu.
Ramai beranggapan bahawa kemasukan depa ni ada hubung kait dengan masalah Wahabi, salafi dan JI yang sengaja dibuat berita panas dan dikaitkan dengan sifulan dan sifulan agar masing-masing kecut dan tunduk kepada cadangan dan saranan supaya semuanya pakat sokong parti yang nak rebah tu, sebab bila kita cabar mereka berikan nama mereka yang terlibat di Pusat Pengajian Tinggi, yang dihurai hanya tangkapan pada bulan Januari 2010, baru heboh bulan Jun 2010, maknanya dah 6 bulan baru rakyat tahu dan sedar, kalau dah ada maka berbagai peristiwa dah berlaku dalam enam bulan tersebut. Lepas tu Menteri kata lepas tak akan didedahkan lagi dah pasal JI ni, mungkin nak tangkap terus kut, saperti yang pernah terjadi sebelum ini didalam Malaysia yang kita cintai ini. Itulah nampaknya jenis Menteri yang kita ada sekarang ini.
Entahlah apo nak kato!!

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.