Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, September 8, 2010

Sumbangan IPTA

Sebagaimana biasa saperti tahun lepas, pada tahun ini Kerajaan Negeri Kedah sekali lagi telah memberi sumbangan kepada pelajar yang memasuki IPTA dinegara ini dan luar negara wang saguhati sebagai tanda ingatan diatas kejayaan mereka melanjutkan pelajaran didalam menambah ilmu pengetahuan mereka demi nuntuk masa depan anak bangsa dan demi untuk menjadi lebih baik daripada kalangan generasi terdahulu. Sesunggunya ilmu amat penting untuk kita mencapai hajat kehidupan kita baik didunia maupun diakhirat.
Rasulullah bersabda, sesiapa yang hendakkan dunia, maka hendaklah dengan berilmu, sesiapa yang hendakkan akhirat, hendaklah dengan berilmu dan sesiapa yang hendakkan keduanya juga maka hendaklah dengan berilmu.
Pelajar kebanyakannya sudahpun berada di IPTA masing-masing, jadi ibu bapa mereka sahjalah yang hadir untuk mengambil sumbangan yang diadakan di pusat khidmat wakil rakyat.




Kelihatan En Abd Aziz dari Kpg Titi Kera sedang menerima sumbangan batuan IPTA di PKWR Pendang sambil diperhati oleh Cik Suraya petugas di PKWR.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.