Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, April 19, 2010

Apalah malang nasib mu wahai Altantunya.

Dalam dunia ini, pelbagai perkara sanggup dilakukan oleh manusia untuk senang dan kaya. Maklumlah Allah taala telah menerima permohonan Nabi Muhammad saw manusia agong agar azab dan bala kepada umatnya ditangguhkan sehingga hari kiamat. Kalau tidak sudah banyak yang dapat kita lihat saperti yang berlaku kepada umat sebelum ini saperti umat Nabi Soleh , umat nabi Huud, dan berbagai lagi kesan peninggalan azab Allah yang banyak kedapatan dibumi anbia sana.
Kisah letupan Altantunya yang malang datang ke Malaysia , tetapi rekod kehadiran beliau hilang, kisah pembunuhan beliau kemudian diletupkan tanpa diketahui motif pembunuhan dan penggunaan bahan letupan C4 yang dari mana diperolehi banyak menimbulkan persoalan yang lebih daripada jawapan hasil daripada perbicaraan dalam mahkamah serta berselindungnya pembunuh yang dibicarakan daripada diketahui bagaimana rupa paras mereka amat menjadikan banyak tandatanya yang memerlukan jawapan demi jawapan yang tak kesudahan .
Kini muncul pula pelbagai persoalan hasil daripada siasatan yang sedang berlaku di Perancis , negara pengeluar kapal selam yang dibeli Malaysia untuk pertahanan, tetiba keluar berita ianya tidak dapat menyelam kerana kerosakan teknikal yang menjejaskan reputasi pasukan pertahanan kita, apakah ini satu kebetulan atau dirancang atau memang juga perlu siasatan lagi.
Banyak songeh dan kekeliruan yang menjadikan kita terpaksa membuat penjelasan kepada dunia sehingga mengambil satu badan yang khusus untuk melakukan kerja ini, cari punya cari maka terjumpalah syarikat APCO wprldwide yang didalamnya terdapat para diplomat Israel dan perisik tentera Isarael Yahudi laknatullah yang menjadi anggota pengarah.
Apakah ini akan menggembirakan kita kalau setelah 3 hari hasil nasihat ini , bertemulah PM kita dengan Barrack Obama, lalau muncul cerita dalam berita dunia bahawa Malaysia menghentikan perhantaran gasoline ke Iran.
Aduh malangnya nasib rakan Islam di Iran yang mendapat ilham dari Obama setelah dinasihatkan oleh APCO yang diterajui oleh rakyat Yahudi Israel yang dikutuk oleh Allah didalam Al quran sejak zaman Nabi lagi.
Apalah malangnya nasib kita hari ini yang lebih mengagungkan syarikat komunikasi luar daripada anak sendiri.
Dalam kepanasan PRK Hulu Selangor, fitnah dan tohmahan kepada calon dan parti memang tak dapat dielakkan, bahkan kalau tidak keterlaluan dikatakan inilah kerja golongan yang tak meletakkan iman diatas segalanya, maklumlah mungkin ini juga hasil nasihat APCO kot, namun dalam proses ftnah dan tipu ini, rupanya mereka juga tersilap bahawa sekarang ini dunia siber, satu perkara berlaku boleh dihidu dengan cepat dan tangkas oleh rakyat seluruh dunia, maka muncullah pula kesisihan disebalik penipuan tersebut.
Oh tuhan, tolonglah kami.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.