Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Tuesday, March 23, 2010

Bukan 8 tapi 40 le! siapa tu ha.

Bukan 8 tapi 40 orang semuanya.
Itulah pengakuan Bayan Baru kepada pemberita semalam setelah diasak oleh Kalabakan untuk beliau mendedahkan berapa ramai ahli Parlimen BN yang akan melompat parti. Beliau bangun untuk meminta penjelasan daripada Kalabakan semasa perbahasan, tetapi tidak dibenarkan oleh Kalabakan bahkan Seri Gading bangun untuk menenangkan suasana pun tak diberi jalan.

Maknanya apa yang dikatakan 16 September tu memang adalah, cuma bila kena bawa lari ke Taiwan , maka tidak jadi lah undi tak percaya pasal jumlah tu tak cukup. Ana agak lagu tu lah dari apa yang diberitahu oleh Bayan Baru kepada pemberita. Yang lain tu buat ulasan sendiri lah , kan Malaysia ni negara demokrasi.
Cuma apa yang berlaku semalam semasa perbahasan Kalabakan tu nampaknya ada bayangan bahawa Bayan baru sudah makan umpan sehingga gemuk sekarang ni.
Beliau juga mempersoalkan siapakah yang komunis boleh berada dalam dewan yang mulia ini, atas tuduhan Bayan Baru bahawa KM Pulau Pinang adalah Komunis dan Cauvanis.
Mulai hari ini , PM kena lebih hati-hati kerana ada 40 orang dalam blok belah sana yang sudah pasang angan-angan nak lompat tu kalau sesuatu tak dilakukan!.
Rujuk sini
lihat apa pulak yang berlaku pada hari ini.
Beliu tidak menyebut pula siapa timbalan Speaker yang dikatakan akan mempengerusikan mesyuarat tu

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.