Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Wednesday, March 24, 2010

Tekun oh tekun.

Pasal TEKUN ni dah jenuh dah kita berkokok, tapi yang dapat tu tahu sajalah siapa dia . Sebab tu lah bila mai tang nak bayar hutang, hanya 73 % saja yang dapat melunasi perjanjian mereka nak bayar, yang lain tu buat-buat tak bayar atau saja tak mau bayar. Kena tengok pula yang berhutang tu jenis buat sungguh ke atau hanya bila ada peluang boleh pinjam, maka aku pinjamlah.
Ditempat ana dulu pejabat TEKUN pun duduk dalam pejabat UMNO, macam mana nak kata depa ni tak bias. Konon kata free, tapi bila Menteri jawab dia kata pula kena sewa yang kecil.
Kalau kita tengok AIM, walaupun yang pinjam kebanyakannya kaum wanita, tetapi tahap bayaran mereka adalah 90 % lebih, kenap dan mengapa. Antaranya mereka ada sahabat AIM yang tolong peringat dan kalau tak bayar kena tolong bayar, jadi yang lain janganlah buat onar nanti dia kena tolong bayar kepada orang lain pula.
TEKUN tak payah penjamin dan mudah sangat nak pinjam, kalau pemimpin BN/UMNO sokong memang mudah lah dapat, kalau kami yang sain, alamat tong sampahlah dia.
Apa yang jadi masalah duit tu adalah duit yang diluluskan oleh parlimen, bukan diluluskan oleh perhimpunan agong UMNO tau.
Lihat sini apa Menteri jawab semalan .

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.