Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, March 22, 2010

Habuan pemuda la malam ni!




Sebelum ana mari KL untuk meneruskan sidang dewan rakyat, hujung minggu dan dikelapangan jadul tersebut, sempat mengadakan ceramah dengan Naib Presiden PAS Dato' mahfuz Omar di Pokok Tai.
Isu yang menjadi topik panas di Kedah pasal air dan kemajuan serta 2 tahun PAS menerajui Pakatan di Kedah telah ana huraikan untukm maklumat mereka di Pokok Tai. Isu air yang menjadi bualan harian dan paparan TV dan akhbar serta kemiskinan rakyat yang tidak berumah.
Apa yang ana perhti hari ini paparan pasal anak yang tak dapat bersekolah dari Kpg Sukamari dan rumah yang dipohon dah 8 tahun tapi tak dapat.
Ada satu paparan makcik bongkok tiga mengangkut air dijalan berdebu tanah merah bila ditanya sudah berapa lama masalah air ini, dia jawab dah 12 tahun makcik tinggal disini macam nilah setiap tahun.
Jadi inilah paparan yang dibawa oleh TV 1 dan 3 supaya memburukkan Pakatan di Kedah tetapi dengan sendirinya rakyat boleh melihat bahawa kalau sudah 8 tahun dan 12 tahun masalah ini tak selesai, maka siapakah yang punya angkara ini.
Insyaallah dengan paparan tersebut diharap dalam masa Kedah diterajui Pakatan ini kita harap akan dapat sedikit sebanyak menyelesaikan masalah rakyat ini. Terima kasih kepada RTM yang telah membuka pekung BN sehingga kemiskinan masih lagi wujud di Kedah walaupun sejak merdeka diperintah oleh BN/UMNO.
Itu kita belum tanya mereka di Hujong Ketun dan Lincan lagi, apa jawapan yang akan kita dapat, dah 25 tahun macam ni. Kesian BN. Kesian RTM.

Sebelum pulang ana menyumbang bola dan bola takraw kepada pemuda cawangan disitu untuk kegunaan mereka.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.