Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Monday, March 22, 2010

Dimana rational kita.

Mana lebih bahaya.
1.Menyatakan one Malaysia hasil ciptakan One Israel atau
2.Mengambil syarikat diterajui oleh Yahudi menjadi penasihat komunikasi negara kita.
Tepuk dada tanya iman.
DSAI kena beri jawapan dalam satu minggu ini berhubung dengan ucapan beliau didalam perbahasan YDP Agong tempoh hari kerana menyatakan one Malaysia adalah ciplatan daripada one Israel melalui nasihat APCO, syarikat yang diterajui oleh 50 Politician, bussinesman dan diplomat terkemuka dunia yang mana duduk didalamnya 3 orang bekas duta Israel ke Germany, USA dan Pengarah ISA.
Mana lebih membahayakan negara dan umat kalau hanya kata cirlakan dengan mengambil orang itu menasihat kita didalam usaha menaikkan imej diri dalam negara dan luar negara masa kini dan akan datang.
Anda boleh fikir dan buat ulasan sendiri.
Itulah yang dipertikai kelmarin hingga lebih 1 jam , akhirnya hukuman berdasarkan usul yang dibawa konon mengelirukan dewan, lalu masa satu minggu ketua pembangkang kena jawab.
Itu belum disentuh mengenai 16 September yang ditembak oleh wakil Bayan Baru yang mana sudah dinafikan oleh mereka yang tersebut nama didalam perbahasan hari tu. Kinabatangan sudah nafi, Gua Musang sudah nafi, Tawau dan Sepanggar juga sudah nafi, cuma Kalabakan saja yang akan sentuh dalam perbahasan beliau nanti, jadi kita agak hairan kenapa setelah semua yang kena tuduh dah nafi, tiba-tiba yang kena siasat Ketu Pembangkang pula. Sepatutnya Bayan Barulah yang mesti disiasat kerana dia yang kata mereka ini semua terlibat, kalau benar ya terlibat, maka barulah siasat Ketua Pembangkang. Kalau yang kena sebut semua ni menafikan, maka siapa yang nak percaya yang Bayan Baru sebut tu benar ke tidak, sudah pasti kelentong dia. Atau pun polis siasat mereka ini dulu baru tahu benar ke tidak, lepas tu siasat le Ketua Pembangkang, ni tidak, hari ni ada report, besok terus nak siasat.
Inilah agaknya apa yang disebut oleh KPN ada pihak ketika yang membuat arahan kepada institusi polis ni. Tapi heran juga dalam kes wanita Monggolia tu, tak ada siapa pun yang kata ada pihak ketiga terlibat dalam membuat arahan.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.