Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, May 30, 2008

Tertarik ana membaca ulasan penarik beca apabila beliau menyatakan 'darah' saja yang memberikan jawapan kepada persoalan yang berlaku antara rakyat dan kerajaan. Memang macam drakula bunyinya, bila darah mengalir, baru masalah akan dapat diselesaikan. Ini yang membuatkan kita sedih, bila berlaku pertumpahan darah, maka tindakan pasti diambil saperti didalam kes penduduk Mahkota Cheras ini. Apa yang kita nampak dalam video ini merupakan sesuatu yang tak sepatutnya berlaku dan dari maklumat yang diperolehi dan yang kita nampak, ianya seolah-olah pihak yang sepatutnya menjaga keamanan yang menjadikan suasana sesuatu tempat itu tidak aman, lalu apabila ada yang dicederakan, maka barulah tindakan untuk menyelesaikan masalah diambil. Nasib kita la menjadi rakyat, bagai mentimun, digelek kita kena, kena gelek pun kita kena.
Teringat ana akan apa yang berlaku di Batu Buruk tahun lepas, dimana polis tembak orang awam , sampai la ni tak dengar cerita kena tindakan pun sipolis tu. Nasib baik dua sahabat kita tak menemui ajal, kalau tidak, mungkin perkara lebih buruk akan berlaku. Sekarang siapa yang salah dan harus dipersalahkan. Sebab tu didalam perbahasan da;am parlimen baru-baru ni, ramai yang tanya pasal latihan kepada anggota polis kita ni, ada makluman yang kata pelatih polis disesetengah tempat tu adalah terdiri dari mereka yang telah di petisejukkan. Ada masalah disiplin, kalau begini berlaku, maka kita tak hairan apa yang terjadi kepada rakyat marhaen.
Nasib, nasib.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.