Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Friday, April 16, 2010

Itu saja harga kamu!!!!

Belum pun menjadi calon, dah ditempah dengan tanah 20 ekar dan wang 2 juta. Itulah nilai yang konon diperolehi oleh konon bakal calon gilaan UMNO di Hulu Selangor. Kalau Samy Vellu boleh berlakon untuk Senator dan Timbalan Menteri untuk TP MICnya, kini seorang lagi Naib Ketua sayap MIC pula telah menaikan harga kononnya dengan tanah dan wang ringgit.
Apa yang kita rasa pelik dan ajaib dalam dunia BN sekarang ini adalah kalaulah kompromi ini berlaku sungguh, maka jadilah Timbalan Presiden Timbalan Menteri dan Naib Presiden jadi Menteri dalam kabinet songsang BN la ni, dah lah dalam MCA juga berlaku lebih teruk lagi dimana Presiden tak ada jawatan dalam kabinet, tetapi orang tak ada jawatan parti boleh jadi Menteri, macam juga dalam UMNO yang jadi tulang belakang BN, tetapi Ketua Pemuda tak ada jawatan dalam kabinet ,timbalan Ketua jadi Timbalan Menteri bahkan yang Kalah Ketua Pemuda boleh jadi Timbalan Menteri jaga hal perdagangan luar negara pulak tu, yang telah jadi tradisi sejak Perikatan dan BN lahir dimuka bumi ini.
Malang sungguh politik dizaman Najib ini, mungkin ini kot antara salah satu nasihat daripada APCO, bapak angkat mereka yang setuju dikenakan sekatan terhadap Iran selepas tiga hari bersemuka dengan Barrack Obama.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.