Diri ku ini

My photo
Pendang, Kedah, Malaysia
Berkhidmat untuk semua kerana Allah, Kedah sejahtera, nikmat untuk semua. PAS for All. Malaysia kaya, kenapa rakyat miskin. email: pendang@parlimen.gov.my

Thursday, May 15, 2008

Selamat Hari Guru.


Selamat menyambut hari Guru kepada semua guru-guru ku yang telah memberikan ku ilmu sehingga menjadi manusia saperti sekarang ini dengan izin Allah, kalau tidak siapalah aku ni. Daripada manusia yang dilahirkan ibu tidak tahu apa-apa, hanya pandai menangis kepada yang boleh menjadi ahli parlimen sekarang ini, diucapkan berjuta terima kasih kepada semua guru baik di Sekolah Kebangsaan Pendang( 1964-1969), MaktabMahmud (1970-1074), Kolej Islam Kelang (1974-1975), SMSAH Jitra (Matrik) dan UKM (1977-1983), semuanya diharap mendapat ganjaran yang sewajarnya diatas ilmu yang dicurahkan kepadaku dan anak bangsa baik yang berada di Malaysia, Indonesia, Nigeria, England, Australia dan dimana saja yang telah mendidikku menjadi manusia begini dengan izin Allah. Ingatlah hanya 3 yang akan dibawa bersama kedalam alam kubur, ilmu yang bermanfaat, anak yang soleh yang sentiasa berdoa kepada kedua ibu bapa dan sedekah jariah. Yang lain termasuk pangkat, jawatan, harta benda , kereta, kapal, keretapi, motobot dan sebagainya akan ditinggalkan. Oleh itu berjuanglah melalui tiga perkara tersebut agar bekalan sebenarnya yang akan menolong kita diakhirat kelak.
Selamat Hari Guru, semuga sentiasa berada didalam keberkatan.
Gambar bersama Allahyarham Cikgu Mat Isa Kassim, Guru Kimia ana semasa di KIK, 1974-1975. Semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh beliau, al-fatihah.

No comments:

Lawat Parlimen

Lawat Parlimen
ADUN Kedah diketuai Speaker dan Timbalan telah datang mengunjungi Parlimen baru-baru ni untuk menyaksikan hari ini dalam sejarah bekas mangsa kezaliman ISA dua kali YB Sdr Yusof Husin mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Negara. Kami hanya sempat berbicara seketika waktu rehat dan selepas itu mereka mempunyai agenda lain untuk dibereskan. Diharap dimasa akan datang kita akan dapat melakukan yang lebih baik lagi apabila kehadiran direncanakan dengan teliti melalui Setiausaha Sekretariat parlimen PAS Sdr Wan Johari Wan Omar.